Kong Frost

lørdag den 19. december 2009

Kong Frost har virkelig været en tur forbi her :) Vi har idag haft omkring minus 8 grader.

Og jeg må indrømme at jeg gik og grublede pænt længe, over om jeg mon havde godt af sådan en kold tur! Men jeg overvandt mig selv og trak i det lange uldne og listede ud.

Og giiiiisp det var koldt!!! Især for ansigtet. Og mine fødder beklagede sig også lidt, mens jeg gik i knæhøj, meget frossen sne, for at få de billeder med dis på ;)

Man må lide for gode fotos ;) Eller noget...

Og hvis du ikke tror mig, så kan du bare se her !! ;) Og jaja undskyld den forringede billedkvalitet, det er modellens udseende, den kan vi ikke ændre på. ;)

Nå, men uanset modeller og frostgrader, så var der altså tæske flot derude. Især lige der i den time, hvor solen er på vej ned. Sikke farver sneen kan få :) Og sikke det hele glitrer.

Så selvom vi render indendøre og fryser tæerne, og kæmper for at slæbe nok stearinlys hjem. SÅ er det altså det værd. Sikke syn der møder een udenfor og jeg gad nok se på det hver dag julen over!!

Lad dig endelig ikke snyde af fodsporenes dybte her på foto. JEG lod mig snyde mens jeg kiggede ind over marken og overvejede om jeg skulle gå den vej. Det ER knæhøjt.... det er bare et skalkeskjul for at narre folk derind, at det ser ud til kun at ligge 10 cm.

Jeg lurede til alle sider, for at se hvor kameraerne sad, der optog "Tina's gakkede gangarter", mens jeg tumlede ned over marken. Men jeg så dem aldrig.

Så gik det straks lidt lettere rundt om søen, hvor der har kørt biler, på den lille smalle vej. Men stadig.... et par skridt ved siden af og man drukner i sne. Og mine støvler er ikke udstyret med hverken snekæder , eller GPS hvis nu jeg skulle blive væk.

Men jeg satte min lid til min ... øhhh... næsten ikke eksisterende stedsans og mine støvler og andet påklædning. Og jeg fandt da heldigvis også hjem igen. Godt forfrossen, men med et bredt smil, atter engang ;) Dejligt!!

Skal vi snart pakke julegaver op??? hva hva hva????

7 kommentarer:

Linnea skriver: sagde ...

Det er en meget smuk billedeserie! Synes ofte snebilleder har en tendens til at blive gullige men disse er meget stemningsfulde og fine.
Knus A. Nette
http://linneasunivers.blogspot.com/

Tina sagde ...

Heeej Nette :)

Sne er faktisk også utroligt svær mht. farve. Det bliver enten super blåt eller gult ;)
Men det handler om at indstille farvetemp. rigtigt :) Knus!!

Saster sagde ...

Selvom det var en kold tur du var på så er det godt nok nogle super fantastiske billeder du har taget.
Glædelig jul :-)
Hej fra Linda

Rimkogeren sagde ...

Hold da op, hvor er de flotte. Du har virkelig fanget vinterens sjæl!

Pia sagde ...

Hej Tina, Hvor er de dog smukke, dine billeder - tak fordi, du gider dele dem med os...
Tænk, jeg har glemt mit "rigtige" kamera hos min søn og svigerdatter, så jeg har kun mobilen at tage billeder med - og DET ER IKKE GODT ;-)
Kh fra Malmö, hvor der også ligger godt med sne, Pia

Heidi sagde ...

Jeg er bare SÅÅÅ misundelig over jeres sne. Jeg havde fornøjelsen af at køre forbi dernede ved Kolding og omegn, og det er da bare sindssygt flot med al den sne på træernes grene. Suuuk, gid vi havde sne her i det midt/vestjyske. :o(

Tina sagde ...

Linda: jeg er SÅ glad for jeg gik den tur ;) Ellers havde jeg slet ikke set alt det smukke.

Bo: Uha du skulle have set det i virkeligheden... man blev helt opslugt i disen.

Pia: NØJ det ville være noget af det værste der ku ske for mig.. med kameraet :) Håber du snart få det igen ;)

Heidi: I har vist fået nu, har i ikke? :):) Jeg under jer det virkelig.

Send en kommentar