Totalt grineren

mandag den 1. juni 2009

Totalt grineren, er det at få en lille tur på sådan en lille sjove een!!! De andre synes vist mere det var sjovt at der endelig var en MC der passede i størrelsen til mig ;)

Inden jeg får et ramaskrig over at jeg kører pocketbike, eller rocketbike, som denne hedder. Så bare rolig... vi kørte på en lukket blind vej og kun et par ture frem og tilbage!

Jeg fik mig bare en god griner! Og blev overrasket over hvor meget fart der er i sådan en bette ting! Hvor bruger man dem egentlig?

Denne her er til salg på Den Blå Avis lige nu... hvis det var noget?? :)

Dagen har ellers været hyggelig idag. Ikke en disse har vi lavet og solen er blevet nydt fra terrassen! Og aftensmaden bestod af grill idag.... hyggeligt!

8 kommentarer:

IF Stjernen sagde ...

Jamen de har jo ret - den passer dig perfekt! :-D

Og du morede dig vist storartet!

Uh grill i haven, det er bare skønt! Jeg ville ønske at vi havde et træ vi kunne sidde i skyggen af, det er altså ikke det samme med en parasol!

Tine sagde ...

Hvad med en styrthjelm ?

Eller hovederne kan måske ikke tage skade ved et uheld ?

Du må havde mig meget undskyldt, men de voksne skal være gode forbilleder for børnene.

Også selv om det er sjovt og man kun gør det i de hjemlige omgivelse og jeg kan jo godt se, at I har hygget jer.

Igen i går, da jeg løb på en gangsti med et skilt i hver ende med cykling og så videre forbudt, var jeg ved at blive kørt ned af en far og hans tre unger på cykel, de råbte efter mig, at jeg skulle trække ind til siden så de kunne komme forbi og da jeg ikke gjorde det skældte han mig ud. jeg pegede op på skiltet og det besvarede han med en fusk-finger ... jeg kan godt forstår, hvorfor hans børn ikke overholder loven, det har de jo i den grad lært hjemme fra, at man ikke skal. Så han skal ikke give samfundet skylde den dag en af hans unger haver i fængsel.

Tina sagde ...

Britta: Ja ikke? :D
Det var ganske morsomt, omend det var super kort!
Ja jeg elsker at grille. Eneste minus er at vi skal om på den anden side af huset, via en offentlig sti,med vores ting... det er lidt bøvlet :)
Nej træet er vi også meget glade for. Bortset fra det er liiiige ved at være stort nok nu!

Tine: Jeg var næsten klar over den ville komme :) Vi er normalt meget ansvarlige og jeg plejer at pumpe Nannas hovede fuld af hvad der er lovligt og hvad der ikke er :) Så jeg tror nok hun er godt nok sat sammen og hun kunne aldrig finde på at køre en knallert ned gennem byen uden styrthjelm, så meget ved jeg.
Men du har ret, den smuttede her.... Desværre noget der KAN ske når man lige er spontan. Jeg er sikke rpå andre også har prøvet at smutte ungerne i et par lånerulleskøjter på en ferie og tænke: Det går nok denne ene gang uden diverse beskyttere ;) Mon ikke?
Det med gangstien hører bestemt ingen steder hjemme og jeg ville nok også have brokket mig. Det samme sker i vores byhvor fortovene generelt bliver brugt som cykelstier.

Men så vil heller ikke skamme mig mere ;) Jeg/vi render normalt ikke rundt og laver ulovligheder sååå...

Tine sagde ...

@ Tina.

Jeg anser dig ikke for at være uansvarlig snare tvært imod og det var lige præcist derfor, det slog mig det med den manglede styrthjelm på begge jeres hoveder. Jeg forlanger heller ikke, at du skal skamme dig over det, for sket er sket og der sket jo ikke noget denne gang.

Men hensyn til cyklister og fortov, så har jeg i dag været ved at blive kørt ned tre gang på den konto, hvilket jeg synes er for meget. Der til kom så et postbud på knallert, der kørte ud fra ind indkøreles på fortovet imod gå-retningen og uden hjelm, han opdagede mig ført, da han var ved at køre ind i mig og så fik jeg ellers både skæld ud og igen den berømte finger.

Begge gange jeg skulle krydse Jernbanegade, hvilket skete via forgængerfeltet og når der er grønt for mig, var jeg ved at blive kørt over af en cyklist, den ene kørte godt nok på cykelstien, mens den anden tog fortovet. Jeg ved ikke, om folk på cykel bare er lidt mindre klog i hovedet end alle andre ... ?

Tina sagde ...

Tine: Nææh men jeg følte mig ramt ;) For jeg er normalt meget om mig med sådan noget.

Ja her kører postbudene også som brækkede arme. Gad vide om de MÅ køre sådan på fortovene?? Men i hvert fald har vi også et par stykker herude, der glemmer lige at kigge sig for, inden de bare drøner ud fra en indkørsel.

Om de er mere eller mindre begavede, dem på de tohjulede,vil jeg helst ikke ud i :) Men det er bestemt sommetider et forhindringsløb at komme sikkert frem ;)

Anonym sagde ...

Mange cyklister og knallerterkører tror de ejer både vejene, cykelstierne og fortovene.
Fra Løgstør til Viborg er der anlagt Himmerlandsstien på den gamle jernbanestrækning. Der må ikke køre knallert, men det er der ingen der respekterer. Den bliver brugt som spritrute.
Jeg cykler altid med cykelhjelm. Jeg har flere gange været tæt på at blive jordet at bilister der ikke ser sig for.
Nogle bilister mener at cyklerne skal holde tilbage for bilerne rundt i rundkørslerne. Grr.
Håber I finder en praktikplads til Nanna.

Tina sagde ...

Estermarie: Ja det er ikke altid lige let. Herude har vi fkatisk en rundkørsel hvor der er lavet hajtænder for CYKLISTERNE, hele vejen rundt. Jeg er ikke helt sikker på om det er blevet lavet om.. men jeg kan huske den vakte noget undren i starten :)
Jeg håber også vi finder een...men vi har ikke andet end EN uge mere til at finde noget i :)

Anonym sagde ...

Tak for en interessant blog

Send en kommentar