*SUK* hvor ville jeg også gerne

onsdag den 28. februar 2007

Nu har jeg set dette tæppe og lignende, i SÅ mange blogs derude, og bøger og blade!! (Dette billeder er IKKE mit, men lånt herfra)

Men det er da et halvdyrt projekt at hækle for een som mig, der ikke har nogen bomuldsrester overhovedet ;) Derfor er jeg ikke gået igang endnu, selvom jeg virkelig har lyst til at fare ud og købe en hel stak bomuldsgarn!!

Jeg var på genbrugsjagt igår, men der havde de kun meget lidt rester. Det ene sted samlede de alt garn ind til ældrecentret, hvor de så strikker tæpper og ting til Rumænien.

Det er lige før man skulle skrive til et af ugebladenes opslagstavler om at man søger garnrester. Men det er der jo allerede mange der gør. Og 90% af dem har mere ret til garnet, end jeg, da jeg ville hækle af selviske grunde, men hvor de andre søger det, for at kunne hækle/strikke til fattige børn eller lign.

Så noget tyder på at jeg må klappe hesten, og vente til det rigtige tilbud kommer, i een eller anden butik. :)

9 kommentarer:

IF Stjernen sagde ...

Mon ikke Aldi snart har bomuld på tilbud?
Ellers har jeg lidt du må få :-)

Anonym sagde ...

Hej Tina. Jeg er i gang med mit tæppe nr. 2 af slagsen. Jeg bruger ikke udelukkende bomuldsgarn, men griber de garnnøgler der ligger og keder sig i kurven. Der er meget acrylgarn imellem. Jeg bruger nogle af de kæmpenøgler man nogle gange kan få forholdsvis billigt i diverse stormagasiner, og så hækler jeg med dobbelt garn. Jeg håber du snart kan komme i gang med sådan et tæppe, for det er et rigtig hyggeprojekt.
God bedring med dit forpinte korpus.
Hilsen Britta T.

Tina sagde ...

Aldi aldi aldi... hmm hvor har jeg sådan en butik... åh jo i Kolding tror jeg nok :) Har de af og til sådanne tilbud? Det er fx. længe siden Netto har haft HELT alm bomuld på tilbud. :)

ER det ikke bare alm. tynd bomuldsgarn de fleste bruger til sådan noget mon? :)

Aii Britta, skal du ikke selv hækle noget af det?? :)

Tina sagde ...

AJ du nåede at skrive mens jeg skrev ;)
De der store nøgler garn har jeg 4 liggende af... men jeg kan ikke lide at røre ved det ;) så det er aldrig blevet brugt.

Og derudover HAR jeg ingen rester andet end sådan nogen pelsede garner og i den dur :)

hanneb sagde ...

Hej Tina
Jeg er også helt vild med det tæppe, så det er også på min liste over må eje ting. Men jeg må også først samle rester. God jagt til dig også.
Din halskæde er også bare supersej.
God bedring.
KH Hanne

Tina sagde ...

Hej Hanneb,

Jaah *Suk* det ER et super lækkert tæppe :) Så vi må på jagt må vi!!
Tak for rosen af halskæden :)

Unknown sagde ...

Hej Tina!
Det må være noget der smitter det slumretæppeforelskelse.. Jeg er også fuldstændig væk i dem, og er fluks gået i gang.. Du kan se billede af det på min blog.
Kærligst Gitte
www.strikkestrakkestrukke.blogspot.com

HANNE sagde ...

Man kan også hækle det i tynde uldrester;)

Tina sagde ...

ja men jeg har INGEN rester ;) jeg har vist ikke flere rester end der kan ligge i en lille apoteker pose ;)

Send en kommentar