USA, dokumenter, kopier, tanker....

lørdag den 31. juli 2010

SÅÅÅ er der kun en uge til afrejse!!! Så idag har jeg skaffet nye printerpatroner (GYS 415 kr for en sort og en farvepatron).... og SÅ skulle der kopieres dokumenter i lange baner.

Alt lige fra diverse vaccinationer, flybilletter, rejseplaner, visum, sevis, pas, karakterblade, telefonliste, forsikringer, studiekort og guderne må vide hvad mere. Jeg TROR nok jeg har husket alt ;)
(hov, note til mig: Husk lige en medicinliste fra lægen)

I kender det sikkert. Både jer der har rejst mange gange, og jer der ikke har rejst før. Man sidder der med følelsen af at have glemt noget!!! Min undskyldning er dog at jeg aldrig rigtigt har rejst uden for Norge, Sverige, Tyskland, Holland og Frankrig. Og alle mine rejser har været i egen bil.....

Så jeg har personligt aldrig prøvet det med flyrejser, visum, forsikringer til det store udland, osv osv osv. Men jeg har, her til aften, siddet og kigget diverse tjeklister igennem og tror nok der er fod på det. Og her een af dagene får jeg lige et par friske rejsevante øjne til at kigge med over skulderen :)

Men vi kan godt mærke lidt, at nu er det snart nu. Jeg har længe gået med den der: "Nanna skal til USA, men der er længe til- følelse!"  Nu er det bare ved at være så tæt på, at det er i "næste uge"!! Og det kan godt mærkes. Nu begynder spændingen og sommerfuglene at vokse.

Mange mennesker har spurgt: "AJ er du ikke helt nervøs for at skulle være alene nu?!"

Jeg er ikke trist, jeg er heller ikke ked og jeg sidder heller ikke og tænker på ensomhed og afsavn. Jeg tænker mere: har jeg huske alt. Har jeg gjort hvad jeg kunne? Og det ved jeg jo i og for sig godt at jeg har. Så jeg kan lige så godt lade være at gruble i det. For ellers handler mine tanker faktisk mest om at jeg ønsker Nanna en super tur, et dejligt ophold og at hun får rygsækken med hjem, fyldt med minder, venskaber og gode kundskaber, der kan bruges senere i livet. Og selvfølgelig er der den helt normalte portion spænding og ønsker om at alt går helt efter bogen.

Derudover rummer jeg en masse moderlige formaninger:
- PAS på din taske
- Hold godt fast i pas, billetter og penge
- Vær sød og hjælpsom
- LÆR noget
- Lav ikke dumheder
- HUSK at spare på pengene
- Husk din værtsfamilie har ansvaret for dig, sæt pris på dem
- Spis fornuftigt
- Smil og tag ikke tingene så tungt
- Tro på dig selv

Og nok 1000 andre formaninger og "gode råd", hvoraf en del giver himmelvendte øjne retur og andre et : "Jeg ved et goooodt mor!" ;)

Jeg ved det godt.... jeg er en hønemor.... og oftest helt unødvendigt ;)




10 kommentarer:

HEKSEN sagde ...

Selv en garvet mor som jeg, har nøjagtig de samme tanker og formaninger - jeg har bare lært at holde kæft - de ER jo voksne og må selv klare ærterne. Ønsker bestemt pigen en dejlig tur, og moderen alt det bedste....

Liselotte sagde ...

"enhver" ved jo, at mødre er åndsvage - og det må vi jo leve med - selv nu, hvor DS har været i østen flere år, er jeg stadig med på sidelinjen med formaninger . . . .
men, men, men - det skal nok gå!!!

Heidi sagde ...

Jeg er sikker på at Nanna har fået pakket 'rygsækken' godt hjemmmefra og at hun nok skal klare sig rigtig godt i 'det store udland', så du trygt kan sende hende afsted.

Tina sagde ...

Dorthe: Jamen man kan da ikke lade være :) Ja hun er da nærved at være voksen. Men som teenager ved vi også man kan være ret distræt og vakle mellem : "Kan alt" og til "hjælp mig". ;)

Liselotte: Det rør mig at høre jeg er åndsvag eller hønemor agtig. Så plejer jeg at forklare hvorfor jeg er sådan ;)
Og jeg er SLET ikke i tvivl om at det nok skal gå. Men der er nu stadig forskel på en rejse på ferie i nogen uger... og så et helt skoleår ;)

Heidi: Tak :) Jeg er nu heller ikke så nervøs for om hun skal kunne klare det. Jeg er mere "nervøs" for udefra kommende problemer og forhindringer :) Men har nu relativt ro i maven... endnu... ;)

Hygge-Strik sagde ...

Det skal nok gå alt sammen Tina, det er meget lang tid, at du skal undvære din datter og hun er meget langt væk, men det kommer til at være en stor oplevelse for hende. Du vil aldrig fortryde det. Tiden nu er sikkert meget svær, fordi det er så tæt på og hele den uge hvor hun er rejst, vil du sikkert gå og stortude....sådan er det at være hønemor. Du har opdraget hende godt, hun kommer til at klare sig så fint, ingen tvivl om det. Jeg kan næsten mærke hvordan du har det, min søn har her i sommer været på ferie på Sjælland i 7 dage, jeg var da ved at gå til, de første dage og derefter kunne jeg nyde det.
Kram og knus fra Bebiane

Merete sagde ...

Du har gjort hvad du ku', det gi'r ro i sjælen.
Et lille tip herfra, som du måske allerede har gjort: Det er smart at have taget et foto af pas, billetter, forsikringer m.m. Send det til Nannas email, så har hun en kopi, hvis uheldet skulle være ude.

Anonym sagde ...

Kære Tina,
Ønsker Nanna god tur til USA.Ja, der er meget der skal ordnes i sidste øjeblik..
Kresten blev sendt til N.Z. Jeg havde samme fornemmelse, Er der noget vigtigt vi har glemt? Men alt gik vel. han har det rigtig godt, og når børnene har det godt, ja, så har vi mødre det jo også. Nu har jeg undværet ham i 1 mdr. her er lidt tomt og stille, men det kan jo også have sine fordele... De bedste hilsner til jer begge to.
Knus fra Mona

Heidi sagde ...

Det er ikke en skam at være en hønemor. Jeg er selv en hønemor, og jeg indrømmer det gerne. Vi vil jo kun vores afkom det allerbedste, ik'?
Rigtig mange ønsker om en super og uforglemmelig tur til Nanna skal der lyde herfra. :o)

Fruen sagde ...

Hej Tina
Jeg vil bare ønske Nanna en uforglemmelig tur til over there. Det bliver en oplevelse for livet og jeg er sikker på at hun har så meget godt med i sin bagage hjemmefra, at hun nok skal klare sig. Hun har jo en mor der vil hende det allerbedste :-)

Tina sagde ...

Bebiane: Jeg er slet ikke så bekymret som jeg vist har fået det til at lyde som :) Jeg er stolt af Nanna og er slet ikke i tvivl om at hun kan klare LANGT mere end hun ind i mellem selv tror ;) Så jeg er fuld af forhåbninger om et godt og spædnende år for hende.

Merete: Tak for rådene :) jeg har allerede kopieret alt og lavet en ekstra mappe til hendes kuffert, og en til migselv. Både af billetter, pas og alt materiale vi har.

Hej Mona!! Skriv lige til min mail, som du finder ovre i højre side af bloggen :) Så kan vi skrive megetlettere sammen.
GODT at høre han er kommet godt afsted og har det godt :) Det luner at høre!!

Heidi: jeg er bestemt heller ikke flov over det ;) Jeg er som jeg er! ;)

Fruen: TAK! :):) Ja vi har gjort hvad vi kunne... og jeg tror det bliver godt derovre!

Send en kommentar