Grimt grimt

torsdag den 22. juli 2010

I nat kl 01:45 lød et kæmpe brag og lyden af metal og glas der knustes. En lyd man SLET slet ikke er i tvivl om hvad er.

Så jeg lettede hurtigere end jeg nogensinde har prøvet det, fra min seng hvor jeg lå og så tv. Og flåede telefonen med mig og ringede 112 inden jeg nåede helt ud i opgangen og stak næsen udenfor.
En bil lå på taget, med et par unge indeni, der råbte de sad fast.

KÆFT mit hjerte kom på overarbejde. Sjældent har min puls været så høj.

Heldigvis fik de bakset sig fri og kravlede ud. Kun småskrammer, slap de med. Men nøj en flyvetur.....

Op over en kantsten... ramte en trappesten, mellem en bil og en husmur.... ramte husmuren og torpederede en butiksrude og landede i ejendommens hjørnestolpe der satte en effektiv stopper for turen... og bilen endte på hovedet, modsat kørselsretningen.

Ejeren gik rundt og virkede meget vred og sparkede til bilen og bandede over "den dyre bil der bare var smadret". Mens føreren, en knægt på 17 år og uden kørekort, blev plantet på en trappe med et glas vand, mens han helt roligt forklarede at det var dumt, men at det var ham der kørte. Begge var de påvirkede af alkohol. Begge slap de kun med småskrammer på arme og ben. Når man ser uheldet undrer man sig over de slap så let.

Jeg kan finde på 100 andre måder at blive hevet ud af sengen på, som er langt sjovere. Jeg kan tydeligt høre lyden, som en gigantisk dåse der lige blever vredet i stykker, og glas der bare baldrer sammen. Og angsten der når at indfinde sig inden man finder ud af hvor slemt det er gået.

Men de slap heldigt gjorde de. Og inde bag butiksruden, sover der ofte en ung pige på en boxseng, lige bag glasset. Men ikke i nat. Heldigvis..........

Kl 04:00 var alt dækket effektiv af og ryddet op og vi blev enige om, naboen og jeg, at vi ville forsøge at sove. Men kan hilse at sige at søvnen efter sådan omgang er noget let og rodet. Så i nat foretrækker jeg en uafbrudt søvn uden flere uheld tak!! :)

Se artikel og fotos her!! Og her!


6 kommentarer:

Helle K. sagde ...

Puha da sikke en oplevelse.
Er det ikke dig, som er med på billedet i JV?

Tina sagde ...

Helle: puha, ja! Jo det er det.

garn og glas sagde ...

Hold da op for en oplevelse.
Det er da et mindre mirakel, at de selv kunne kravle ud af bilen.
Håber du får lov at sove uforstyrret igen.

Julia Zahle sagde ...

Føj for den!

Jeg er glad for det ikke gik værre.

Vi havde i nat et slemt uheld her i Odense en spytklat fra vores hjem i nat og for ca. 4 år siden skete et uheld lige over for vores daværende lejlighed, hvor en bil kørte ind i huset.

Lyden har jeg også bidt mærke i - den lyd, som jeg husker så tydeligt fra vores eget uheld, hvor vi blev påkørt ude på Storebæltsbroen. Lyden, som jeg ikke var i tvivl om hvad betød, da bilen kørte ind i huset overfor. Det er een af de værste lyde, jeg har oplevet.

Jeg kan godt forstå du havde svært ved at falde til ro igen, Tina.

Jane sagde ...

Føj for en grim oplevelse. Godt at det trods alt ikke gik værre. Og lyden af sådan en bil der bliver klemt godt og grundigt er forfærdelig. Husker den tydeligt fra for 20 år siden da jeg var involveret i en alvorlig trafikulykke :-/

Tina sagde ...

Garn og glas: Ja de var mere heldige end de fleste. Jeg fik heldigvis min søvn i nat....

Julia: Puha ja, den lyd glemmer man bare ikke. Og her skete ikke engang noget voldsomt med nogen af dem. Og jeg var ikke selv i bilen. Men uanset hvad så kan jeg NEMT høre den lyd hele tiden. Og angsten man lige når at suge ind.
Ikke at man går og grubler mere nu... men sidste nat gjorde jeg bestemt :)

Jane: Ja den ku jeg godt have undværet. Ja det ER en grim lyd, selv for een som ikke selv er fysisk involveret!! Men frygter at skulle ud og skrabe folk op :(

Send en kommentar