En god mavefornemmelse

onsdag den 5. november 2008

Jeg ville være et skarn, hvis jeg ikke følte mig heldig.

Vi har til aften, været til elevsamtale, for første gang, på den nye skole. Og jeg må tilstå at jeg fik en god mavefornemmelse, af at høre ord som: ønske elev, dygtig, engageret, velforberedt, entusiastisk og vellidt...

Det var ellers lidt af en omvæltning, at komme fra en lille privatskole med 15 elever i klassen, til en større folkeskole med nogen flere elever i klassen :) Og ind i en klasse hvor hun var den eneste der ikke kendte andre på forhånd. Og oveni købet opdage at man er et helt klassetrin bagud i matematik!! Ihh altså Skanderup !! *løftet pegefinger til jer*
Men ellers har bekymringerne vist været større hos mig, end hos Nanna selv!

Matematiklæreren havde kun ros til hende. Og hun er nu godt med... og det på kun et halvt skoleår... det er gået lettere end frygtet. Men, Nanna hader også at være second best! Hun hader at få 10 hvis hun nu kunne få 12 !! Gode træk at have.... hvis man ikke stresser over det :)

Nanna, du fortjener den tur i biffen!! Du har dælme gjort det godt :)

8 kommentarer:

Fríða sagde ...

ej, sådanne lærer/forældre möder er bare så gode, kan anbefales.
og hvor ser det lækkert ud det törklæde du har gang i.
kh.fra Island
Frida

gaffah sagde ...

Det er dejligt at høre. Hun er en dygtig ung dame. Hun fortjener helt sikkert en tur i biffen - og jeg har faktisk også en lille gave til hende... Den kommer posten med en af dagene (sammen med japansk musik).

B

Anonym sagde ...

Det er vidst enhver mors drøm, at få sådan en omgang ros for sit afkom. :o) Og enhver mors mareridt, når der sker nye og ukendte forandringer i sit afkoms liv.
Jeg håber også, at mine piger kommer til at klare sig så godt som din. :o)
Tillykke med det, og god tur i biffen. :o)

Unknown sagde ...

Åhh hvor er det rart Tina - jeg fatter din mavefornemmelse - og godt med ambitioner hos datteren
God Biftur
KH Siffe

Tina sagde ...

Frida: Sådanne møder er bare gode på alle måder :) Vi glæder os altid. MEN det kan vi også let sige, for Nanna har altid været velsignet med at have let ved det boglige.

Britta: UHA hun har ventet på den japanske CD!! Og gaven sssccchh jeg siger ikke noget, så er overraskelsen større... det er ikke så tit hun får post ;)

Heidi: Det er helt sikkert ikke sjovt med omvæltninger og usikkerhed. Så jeg er mere end lettet over at skoleskiftet trods alt er gået så godt som det er :) Mon ikke dine piger klarer sig godt? :) det handler i hvert fald lidt om at fortælle dem de er gode og bare skal give alt hvad de har i sig :) Og så håbe de selv har lysten til at nå langt.

Siffe: Ja det lettede lige HELT vildt :) jeg har været så nervøs for om hun nu ville falde til. Om hun ville få et chok over pludselig at have mange flere lektier for. ville det være for svært osv osv osv ;) Det meste helt ubegrundet!! Knus!!

Kagekonen sagde ...

der er næsten ikke noget størrer end når det går vores børn godt, så godt, at andre også bemærker det. Jeg synes det lyder velfortjent og giv hende så den tur i biffen ;o)

Anonym sagde ...

Hvor er jeg glad for at høre, at alle dine bekymringer viste sig at kunne fejes væk. :o) Flot, Nanna!

Pia sagde ...

Det er altid dejligt når man hører sådanne toner til de samtaler! Godt gået af hende, allerede at have indhentet så meget i matematikken - det skal nok blive godt på den skole :-)

Flot sjal/stola/poncho mm , men uha...edderkopper..gys ;-))

Send en kommentar