Bølgerne bruser...

tirsdag den 3. april 2007


Tæppet skrider langsomt frem. Men nu har jeg funder ud af hvorfor :D Mit tæppe er hele 185 cm i bredden *skraldgriner* det er jo en hel del bredere, synes jeg, end mange andres.

Så skal det jo også tage længer tid at nå at hækle en bølge ;)

Ihvertfald er jeg tæt på at nå igennem en farve-rapport. Jeg tror at jeg er igennem når jeg har hæklet ca. 6-8 bølger mere. (Lige nu er det knap 40 cm langt)

Uanset hvad, så glæder jeg mig til det er færdigt, og jeg tror faktisk jeg har lyst til at hækle flere efter denne ;) Det er hyggeligt at sidde og nørkle med det.

Er det egentlig at betegne som forsiden, det jeg viser frem her? eller er det den side uden de der nærmest overlapninger mellem farverne? :)

9 kommentarer:

Anonym sagde ...

Kan det passe at du kan hækler ned i den bagerste lænke? Jeg kan ikke gøre fotoet større, så jeg kan se det tæt på.Så får du nemlig sådan en stribe/kant på "retsiden", mens der ville være overlap både for og bag hvis du dykker ned under begge lænker.
jeg ville sige, at når man hækler frem og tilbage, så er der ingen for/bag, mens hvis man laver runder, som feks oldemorsfirkanter, så bliver der en forskel på for og bag. Min mand kan nu ikke se forskel :o)
Det er nogle dejlige farver, jeg tror sørme også jeg bliver nødt til at lave sådan et - der er vist plads i kalenderen til næste år :o)
kh Linda

IF Stjernen sagde ...

Det er ski' godt ud :-)

Tina sagde ...

Britta, Taark :)

Linda, ja jeg hækler så der med vilje kommer de der overlapninger foran/bagved. Dvs. på den ene side hækler jeg ned i forreste lænke, på den anden side hækler jeg ned i bagerste lænke. Jeg aner ikke om det er korrekt eller ej, da jeg aldrig har lært at hækle ;)

Ned under begge lænker??? ned midt imellem? :)

Nu håber jeg ikke at jeg har lavet et helt tæppe forkert ;)

Unknown sagde ...

Bare rolig Tina, du har ikke hæklet noget forkert. Man kan gøre begge dele og personligt synes jeg det blir flottest når man gør som du har gjort, så fortsæt du bare. Gid jeg gad, men det gør jeg altså ikke:-))
Kh Jane

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Det er et flot tæppe du der er ved at lave Tina, og hækling er en ganske personlig ting, hver gør på sin måde.
Mon ikke bare du skal vælge den side du selv bedst kan lide og vende opad...?
Kh og god vind i hæklenålen
Karen S

Anonym sagde ...

Det ser da supergodt ud... og ting tager tid :-)

Julia Zahle sagde ...

Tak for besøg - håber vi ses snart. *S* Og Nanna - hun er godt nok køn! Der er langt til Amerika, ikke også - MorTina?

Dorte sagde ...

Dit tæppe bliver flot. Og du skal da ikke bekymre dig, om det er hæklet rigtigt eller forkert - det er hæklet på DIN måde !
Hvis man hækler over begge lænker, så stikker man hæklenålen ind under forreste lænke forfra og videre ind under bageste lænke - gav det mening ?

kh Dorte

Tina sagde ...

Tak skal i have allesammen :):) Jeg har helt glemt at svare her!!! :)

Jeg har fået gode og hjælpsomme forklaringer på det hækleri jeg har gang i :)

Min måde er vist bare EN af mange måder man kan vælge at gøre tingene på. Mange ville nok gøre som dig Dorthe... med at hækle ind i begge lænker. Det vil jeg nok også gøre på mit næste tæppe, da jeg så ikke skal huske forskel på for og bagside ;)

Send en kommentar