Sikke en aktivitet....

onsdag den 2. januar 2013


Så er det sidste dag før Nanna igen starter på gymnasiet. Juleferien er smuttet før end vi næsten har nået at nyde den :) Men ikke desto mindre har den været god - hvis man lige ser bort fra den periode hvor Nanna lige blev nedlagt af influenza.

Idag, var så sidste dag hjemme... og den gik med at male :) Jeg har i årevis talt om at male alle mine fyrretræsmøbler hvide. De sluger sååå meget lys i en lille lejlighed og jeg trænger sådan til fornyelse. Og da jeg ikke lige har vundet i lotto og kan skifte ud, må jeg i stedet male!


Ergo svang både Nanna og jeg pensel og rulle idag :) Vi nåede ikke vildt langt. Faktisk nåede vi kun denne reol idag. Men den skulle også have 2-3 lag før den var fin. Men NØJ hvor det pyntede. Den krog hvor også spisebordet står, er nu vildt meget lysere end før.

Nu venter jeg så bare på at den tørrer ordentlig igennem, så bunkerne af bøger atter kan komme på plads i den.


Men så er det jo godt at jeg imens malingen tørrer, kan nyde de nyankomne MOO-cards, der endelig kom med posten idag! Jeg elsker disse små "visitkort" - hvor man kan få egne fotos på. Og endda et forskelligt foto på hvert eneste kort, hvis man vil!

I morgen, vil jeg så give mig i kast med at male min store "kiste" af et sofabord. Den er lige så tung og voldsom at se på.

Og så mangler jeg lige at beslutte mig for, om min antikke buffet, skal males eller sælges. Min mor synes den skal sælges originalt og at jeg så finder noget andet. Men jeg ved ikke helt om jeg vil det :) Hvad ville du gøre??

EDIT: Foto tilføjet af buffeen, efter kommentar fra Garnløkken :)



10 kommentarer:

Lykke Thomsen sagde ...

jeg synes det er svært at give et råd, når der ikke er et billede af møblet, reolen er fin.

Tina sagde ...

Det har du da ret i :) Så nu har jeg smidt et foto på... dog med rod og det hele, her midt i maleriet :)

Skribenten sagde ...

Din mor har på sin vis ret, MEN.. den ville være sååå fed helt hvidmalet altså. På den anden side, mangler jeg malingsrester og maler du den ikke, kan jeg jo passende plage dig om at sende mig dine rester hehe. Har fire ugly bugly spisestole og andet småt som bare kalder på maling :-)

Jeg går derfor helt ind for at du maler den.

Øhh sikke da noget værre fjol jeg sidder her og skriver, sorry. Jeg er bare i godt humør. Sikke da noget.

Knuuuus

Lykke Thomsen sagde ...

Den er flot, og synd at male, men men du får ikke noget for den, så jeg ville skynde mig at male den, den bliver flot, men er du nu sikker på at den skal være hvid, en flot tyrkis, har du set Betina Holst blog, hun har malet et skab i den gode tyrkis farve. det kunne også være flot. God fornøjelse, jeg venter spændt.

Ulla Reiche sagde ...

Jeg har et skab magen til dit som jeg også malede Hvidt, dvs bagpanelet fik tapet og hylderne malet i en farve som passede. Jeg er rigtig glad for skabet som jeg købte i en røde kors for 120 kr. Hvis du vil beholde dit møbel selv så mal det så du bliver glad for det. Hvis du vil male det "bare" så det matcher resten og du egentlig ikke giderdet så sælg.

K

Ulla

Vibeke sagde ...

Jeg ville helt sikkert male den. Den blir vildt flot og desuden er der ikke salg i de gamle møbler nu, medmindre de er malet hvide.
Din mor er fra en anden tid og i og for sig har hun jo ret, men vil du sælge den for 200,-???, for det er nok det du skal forvente ved salg, desværre!
God arbejdslyst, gid jeg havde din energi...
Vibeke

Lene sagde ...

hmmm det er nu lidt at et dilemma med kommoden. Jeg ville nok male den, så den passer til resten af møblerne. Glæder mig til at se det færdige resultat. Fede kort i øvrigt. knus fra Lene

Dorthe sagde ...

Jeg ville vente - til de andre møbler var malet! For jge synes, at det tit er overvældende, hvis alle møbler er hvide. Det ser flot ud, med et enkelt, mørkt møbel som kontrast. Og hvis det så alligevel ikke passer, så mal den, formden er vildt flot i udskæringerne.

Susanne Hansen sagde ...

flot møbel, jeg ville male det, det kunne være flot i højglans hvid, hvis du fortryder er det garanteret nemmere at sælge når det er malet. Og du kunne også få mere for det.

Tina sagde ...

Tak for alle jeres råd :) Jeg er sååå meget i vildrede med buffeen. HVIS jeg sælger den, skal jeg finde noget nyt jeg både kan lide og betale... og har til gode at se noget der matcher begge dele endnu ;) Hvis jeg maler den, mener mange den stiger i pris senere (hvis nu)... andre mener den taber værdi, da den lige nu står originalt.

Nu må jeg se hvad det ender med. Først maler jeg alt det andet, planlagte... og så må jeg se hvad der sker ;) For jeg vil HELT sikkert ikke sælge den for hverken 200 eller 500 kr.

At male den i en pangfarve er overvejet... jeg ved bare ikke hvilken. Jeg bliver hurtigt træt af en bestemt farve ;)

Send en kommentar