En gåtur i frost og sol

onsdag den 16. januar 2013


Da Nanna kom ind ad døren idag, efter skole, var det første hun sagde (da hun så jeg lå på sofaen): "Nå, så vil du ikke med ud og gå en tur og fotografere? Lyset er så flot lige nu"
Eeeh OM JEG VIL? Selvfølgelig - så mig op af sofaen og i noget varmt overtøj :)

Og lyset var virkelig flot derude :)


Solen var så småt på vej ned og alt fik den der gyldne flotte farve, som bare bliver ekstra smuk, når jorden er dækket af et tykt lag sne.


Og se lige den flotte stubmark vi kom forbi :) Sikke mønstre det kan lave, med de små mørke stubbe mod sneen.


Så jeg måtte også lige heeelt ind på marken (undskyld kære bondemand, jeg håber det er okay), for at knipse stubbene, helt tæt på :)


Folk der kørte forbi, smilede også bredt, mens vi stod der med bagdelen i vejret og knipsede små stubbe ;)


Inden vi nåede ret langt, frøs Nanna gevaldigt om fødderne. Det er ikke rart når først fødderne bliver våde, i den dybe sne!


Så farten blev sat lidt op, for at banke lidt varme i fødderne igen. Så da vi kom til en sti der går i retningen "hjem", så vendte vi næsen den vej.


Godt der ikke også blæste en halv pelikan, for så havde det da bidt godt :) Jeg ved ikke lige hvor koldt der var, meeen ikke varmt i hvert fald.

Men lyset.... gosh, håber nogen af jer var ude og gå en tur, for det var så flot :)


Så hjemad i raske skridt, mod en kop varm the og et varmt tæppe :) Det var også godt nok, for om et par timer kommer der een og laver negle på mig. Noget jeg har glædet mig til en hel uge :) Jeg har aldrig prøvet det før, da jeg egentlig har lange og stærke negle fra naturens side.

Men nu skal de pyntes lidt - jeg trænger til forkælelse :)


Så nu er dagen næsten i mål - høhø - eller noget ;) I hvert fald vil jeg slippe tasterne, og gøre plads til at der kan laves negle.

God dag til jer alle derude!!



2 kommentarer:

Sine Smed sagde ...

Igen er det nogle virkelig flotte billeder. Burde også snart ud og få taget nogle billeder. Energien er desværre bare ikke til det i øjeblikket.

Deborah sagde ...

Hvor er de smukke dine fotos. Ville så gerne ud i solen og sneen, men har det for sløjt og er grundigt gal i skralden over det.

Send en kommentar