Indendørs fotografering og afslapning

torsdag den 5. november 2009

Jeg har været inde hele dagen. Jeg har simpelthen trukket stikket ud af det hele idag... altså so to speak. Jeg kan godt mærke jeg trænger lidt til at tænke på "ingenting".

Men som sagt så gjort.... jeg har kun lavet noget idag, som jeg havde lyst til!!!!

Så jeg har lavet en lille photoshoot, med to æbler, en bradepande, noget vand, noget mælk, en skål, tre lamper, en rustfri stålplade.....og så et kamera og migselv ;)

Jeg måtte grine lidt undervejs. For min stue ligner virkelig et bombet lokum. Spisebordet i stuen flyder med ovennævnte ting.... dog minus væske.

Men undervejs måtte jeg lige tænke på hvor tit jeg har drømt om at eje eget studio, med alt hvad dertil hører. Men spsm. er.... hvor nødvendigt er de ting? Det er garanteret letter at hive frem og stille op. Men omvendt... så har jeg indtil nu sparet MANGE penge.

.... så er det bare lige.... siger jeg alt dette fordi jeg ikke har disse ting? Og virkelig ønsker mig disse ting?? ;) både og, vil jeg sige. For man KAN jo sagtens uden.... men ingen tvivl om jeg bestemt drømmer om lækre gadgets. Især lys, flash, bedre glas og lignende.

Grunden til at det slog mig lige idag, var nok en blanding af rodet på mit bord, som sikkert kunne have set lidt mere fixt ud.... og det faktum at jeg tit sidder og savler over gadgets hos andre fotofolk. Samtidig får jeg ofte mails med ros, hvor een sætning går igen: "Du må have noget fedt ustyr"!

At det ikke nødvendigvis er tilfældet kan du se HER! Linket viser dig hen til de remedier jeg har brugt idag, så du kan se mit opstilling af denne lille fotoleg :)

Jeps....det hvide på sidste billede ER en blanding af mælk og vand. ;) Næste gang skal det være ren mælk... da det er lidt tykkere end vand og kan lave nogen flotte "kroner".

-------------------------

Aaaah det har været godt med sådan en dag. Men jeg kan GODT mærke at noget foregår indeni. Det sidste års tid med at være PÅ pga. en vis person, har trukket hårde veksler. Det foregår næsten lidt som post traumatisk stress..... først nu siger det KNALD og virkningen kommer.

Ubehageligt......

En af virkningerne har været at jeg har måttet stoppe min fotoblog. Jeg har ikke overskud til både denne og den anden. En må være nok.

8 kommentarer:

Louise sagde ...

Øv at spekulationer skal frarøve dig tiden!
Men Tina - du er altså en sand kunstner! Hold nu op du laver nogle smukke billeder!

Anita sagde ...

Du er fandendansemig dygtig! Det er de smukkeste billeder!

Lykke sagde ...

Hvor er det nogle gode billeder. Du har da et specielt talent :-)

Kludemutter sagde ...

Hvad skal du med mere ;)
De billeder er jo så flotte.
Dejligt at du beviser det kan lade sig gøre uden alt mulig grej til flere 1000 kr.

Jeg vil være med ;O

Knus Yt.

Ditte sagde ...

Jeg er bare vild med dine billeder!!!!!!! elsker når du har leget. Knus

Anonym sagde ...

Juhuu du har lavet nye billeder!!!!

Tina sagde ...

Tak skal i have piger :)
Sand kunstner og specielt talent... aaa ved nu ikke :) Bliver noget genert ved de udtalelser.
Men jeg takker rødmende og fortsætter min hobby uanset ;) Og trygler stadig julemanden om udstyr, hvert eeeeneste år! Men tror der er krisetider der også ;)

Dortheivalo sagde ...

kors i skuret! Du er da fænomenal. Jeg er vild med dine dråber og dit røg. Wouw og måske ville et atelier ikke virke på din helt specielle kreativitet og dine helt unikke evner?

Send en kommentar