FY for en dag - SKODkommune

torsdag den 13. december 2007

SIKKE en dag vi har haft!!!! Bøvlet startede egentlig i forgårs eftermiddag. Der ville vi hente nøglen til svigerfars nye ældrebolig. Glad og ubekymrede kom vi anstigende med kvittering på den halve måneds husleje og ventede at det hele nok ville tage et lille øjeblik....

Men SÅ startede bøvlet... boligforeningen havde ikke modtaget indskudet! WHaT????
Jeg ringede strax til kommunen for at høre hvad pokker der var sket? For dagen før havde vi siddet hos svigerfar, mens han ringede til kommunen for at sikre sig at ALT var okay, inden han betalte den halve måneds husleje, så vi kunne få kvitteringen med. Det var det da, sagde hans sagsbehandler!

Men nix.... alt er gået i smadderkage! Og kommunen oplyser tilmed at de har LUKKET onsdag... så mindst en døgn i uvidenhed!

Manden skal flytte på lørdag. Dvs. alt hjemmehjælp, morgen, middag og aften, madordning og lejlighed er jo sagt op fra fredag aften. Da han skal bo her i vores by fra på lørdag, hvor han er tilmeldt hjemmehjælp, mad osv. Men øhh jo da ikke uden at have et sted at bo!

Så jeg gik helt i selvsving. Det viste sig, kort fortalt, at de papirer vi havde sendt til kommunen, fra boligforeningen, med divserse tal omkring indskudslån, var blevet VÆK! Nøjagtig som det også skete da vi søgte om lejligheden... halleluja for kommune-B!!
Samtidig havde de søøørmer glemt at han skulle udfylde 8 siders krims krams om økonomi og medsende en kopi af noget pensionistpapir.

Kommunen stillede sig helt uforstående over mit raseriudbrud da jeg spurgte hvad faaaanden vi så skulle stille op? Vi står med en mand der ikke har en bolig fra på lørdag, ingen mad, ingen hjemmepleje... samtidig 1500 kr ud af vinduet til en flyttevogn der ikke ville blive brugt?????

Hun behandlede mig som om jeg var totalt idiot!!

Først da vi blev RIGTIGT vrede (det bliver jeg bare normalt aldrig), SÅ begyndte de at forklare at SÅ måtte Kommune A sende pensionsoplysninger via Email eller fax, til Kommune B. Og dernæst få boligforeningen til at faxe eller emaile de papirer der var blevet væk. (sådan noget kan man jo normalt ikke... næææh nej der skal det foregå pr. snail-mail)
Køre 220 km frem og tilbage mellem svigerfar og kommunen for at han kunne underskrive to blanketter.
Bare for at komme retur til kommunen og få en NY blanket i hånden... køre samme 220 km igen for en ny underskrift!!!!

DER Var jeg bare bristefærdig!!! HVAD FANDEN tager de os for at være???? Får vi måske benzinpenge, for at klare deres stupide service, eller mangel på samme?

Alt imens de siger til mig at han helt sikkert ER berettiget det indskud. Men at de IKKE ville ringe til boligforeningen, så de kunne give os en nøgle, førend vi havde været igennem de 440 km kørsel for to underskrifter. Selvom boligselskabet var klar til at give os nøglen med kun en EMAIL fra Kommune-B, der lovede dem at sagen VILLE gå igennem.

*Banker træt og frustreret hovedet ned i bordet*

Og vi mangler bare at pakke 75% af boligen, pga stupid kurér kørsel og paragrafrytteri!!!!!

*SUK* undskyld mit vredesudbrud og sprogbrug, men for pokker hvor er jeg bare træt af det.
Og tænk engang... Kommune A kunne gøre ALT det de skulle indenfor 24 timer. Både visitere ham til en bolig, besøge ham, skrive papirer og sende dem til kommune B!

Men resten har taget Kommune-B 3 måneder, en masse fejl og givet os grå hår og en slatten pengepung!!!! TAK Kommune-B!!!!

Nu skal vi aflevere blanketten imorgen tidligt. Og så håber vi at alt går i orden på nogen timer, så vi kan sikre os flyttevognen igen... tage over og pakke og forhåbenlig klare os igennem weekenden!!

10 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg forstår godt dit vredesudbrud, mit havde bestemt ikke væet mindre nok snare tværtimod.

Jeg kan godt fortælle dig, at jeg mere eller mindre sprang i luften, den dag hospitalet sendte min dødende far hjem - det var en onsdag - og kommune første kunne have hjemmehjælpen klar til ham om tirsdagen ugen efter, for de skulle lige havde nogle papirer igennem et sæt hænder, hvis ejer var på ferie og der var ikke en anden, som kunne tage over.

Jeg håber, at du havde en god fødselsdag samt at I har overskud til at få pakket resten af lejligheden i dag, så flytningen ret faktisk bliver til noget og at svigerfar bliver glad for at bo i sin nye lejlighed.

Knus herfra

Tina sagde ...

Hej Tine,

Tusind tak! AJ helt ærligt, din historie er om muligt endnu mere grim! NOgen gange virker det som at medmenneskeligheden er helt og aldeles gået fløjten.

Vi skal nok magte det og flytningen kommer til at ske om jeg så skal lave et bankrøveri ;);) Jaja i overført betydning jo da!

Dorte Lyager sagde ...

Ja, jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige. Sidder og sukker DYBT!

Anonym sagde ...

Det er da lige en historie til avisen... Hvis der bliver mere vrøvl, så sig til kommunen at du vil ringe og høre om det er en historie pressen er interesseret i. Det plejer at virke... Uhyggeligt, men det gør det...
Men jeg håber ikke at det bliver nødvendigt for jer.

Mvh Mette

Mette H. sagde ...

Du godeste. Jeg sidder her og stønner træt på jeres vegne. Hva' fan.. har de gang i.

Skriv til regeringen direkte og forlang kørepenge og timeløn, som et plaster på såret. Havde det været i USA var I blevet millionærer når I søgte erstatning.

Helle K. sagde ...

Her må gerne bandes - for helvede sikke nogle infantile nokkefår. Pyha det lettede.

Jeg kan da godt forstå, at du/I er ved at få et hysterisk tilfælde, det er simpelthen noget af det dummeste og værste jeg har hørt længe - men ikke første gang jeg har hørt noget lignede.

Det værste er sådan nogle "små" mennesker som sidder og bestemmer, man kan ikke gøre en skid, de har bare magten, og man er totalt underlagt deres luner.

Jeg håber virkelig, at du har fået lidt styr på tingene - også for din svigerfars skyld... men ikke mindst din skyld.

Tina sagde ...

Tak for jeres hilsner og personlige historier! Dog er det trist at så mange HAR dårlige historier!!!

Vi har overvejet at klage... men er ikke sikker på hvor! Og forsøge at få dækket vores benzinforbrug den dag! Mest som en principsag... for de har bare svigtet ham!!!!

Anonym sagde ...

Hej. Jeg synes du skal klage! Jeg har haft en del forvaltningsret, og jeg mener ikke det er så vigtigt hvor du klager. Forvaltningen har pligt til at modtage en klage og sende den det rigtige sted hen, hvis det ikke er dem selv der skal behandle den. Under alle omstændigheder har de pligt til at vejlede dig om klagemuligheder, hvis du spørger dem om det. Jeg kan sagtens tjekke mine bøger efter, hvis du er interesseret, og du kan finde mig på ravelry som melten.

Deborah sagde ...

Ja, jeg bliver sgu helt ked af det! Det er skrækkeligt, som det kan og går helt galt indimellem. Både i den slags sager og andre. De skulle vel hjælpe og vejlede borgerne! Men det virke som om, de er opsat på at gøre livet så besværligt som muligt og næsten gør folk endnu mere syge, hvis det er det, når det går værst for sig - og det gør det altså ofte!

Tina sagde ...

Melten: Du må meget gerne undersøge det. Jeg ved ikke helt hvormeget vi orker at gøre ud af det, for vi er trætte og har på sin vis bare lyst til at kigge fremad nu. Men omvendt piner det mig at de kommer til at gå uden at få en løftet pegefinger om ikke andet!!

Deborah (Er hele tiden ved at kalde dig Debs, som vores veninde i England kaldes)... Ja det er synd når gamle eller andre der ikke formår at banke i bordet, bliver ramt på den måde!! Som du skriver, er du jo egentlig til for at yde en service og for at agere redningsnet. Men ofte er det helt omvendt. SUK altså!!!

Send en kommentar