MØG OSSE !!!

lørdag den 14. januar 2012

Så ser det ud til at min laptop døde :(  Pludselig fik skærmen sjove farver og derefter sort ! Og nu, når jeg prøver at starte den, sker der intet og skærmen er bare sort.

Så noget tyder på at jeg alligevel slet ikke var så tæt på at kunne skifte mit kamera ud :( Nu skal jeg vist i stedet bruge penge på en pc !!! ØV osse nå!

Men lige nu irriterer det mig mest at alt mit grafik jeg var ved at tegne, er væk. Samt mine fotos for det sidste kvartal ... og ikke mindst kontaktinfo og fotos omkring det maleri jeg skulle male for en kunde, som jeg nu ikke kan kontakte :(

Jeg bliver virkelig ØV når elektronik dør ..... og endnu mere når det hele åbenbart kommer på een gang :(  Nu venter jeg på at få hjælp til at finde ud af om jeg kan redde nogen data... og om den er helt død eller om det er billigere at reparere ....

Er for en gangs skyld ret grædefærdig :( Det er et ret træls tidspunkt nu her hvor Nanna fylder 18 og jeg går drastisk ned økonomisk.

Det er sjældent jeg klynker... men idag GØR jeg altså!!



18 kommentarer:

Pia´s Hverdag sagde ...

Jamen Tina, du har da taget back up undervejs, ikke ?

Pernille sagde ...

Damn også... Jo nogen gange må man gerne klynke.
Jeg krydser fingre for dataredning.

Julie sagde ...

Det kan være du er heldig at det bare er grafikkortet, det samme er lige sket for min svigerfar.

Tina sagde ...

Pia: I wish :( det gjorde jeg for 3 mdr siden. Men det jeg savner MEST er nu lavet inden for 3 dage siden :(

Pernille: ja jeg klynker idag ihvert fald. Var SÅÅÅÅ tæt på at kunne skifte mit gamle kamera ud.... og nu er jeg nok bare bombet tilbage.:(

Julie: Jeg tror ikke det kan betale sig... for processoren har været på vej til at stå af et stykke tid også... blæseren har kørt konstant. Så er nok et spørgsmål om tid uanset :(

Eg sagde ...

Se det var på samme måde jeg lærte at tage backup... for af erfaring bliver man klog. Håber du kan rede dine data, for ellers er det endnu mere ærgerligt.

Tina sagde ...

Tager du backup HVER dag???? Jeg plejer at gøre det en gang i måneden ca... men har svipset det her i 3 mdr ca. Men hver dag har jeg aldrig gjort og det er kun 3 dage siden jeg lavede det jeg er mest ked af at miste lige nu.

Eg sagde ...

Ikke hver dag, men min maskine har det heller ikke så godt pt. den skal afsted mandag, så hellere være på den sikre side når man ved at den har det dårligt.

Tina sagde ...

Du har ret... og jeg dunker altså også mig selv oveni hovedet over det. Men hjælper desværre ikke at pive over det nu og ærge sig. Men håber selvfølgelig at data kan reddes nu hvor uheldet ER sket :)

Fruen sagde ...

Hej Tina
Prøv at gå til en dygtig fotograf/fotohandler, måske kan han finde noget på dit hukommelseskort fra kameraet, selvom du har slettet det. Min fotograf kan ihvertfald og har reddet flere jeg kender fra at miste billeder.
Hilsen Kis

Tina sagde ...

Kis; Det er nu mest alt det andet på pcen jeg savner :) Fotos modtaget på mail fra en kunde. Grafik jeg er ved at tegne på til en kunde. Mange timers arbejde, som er væk.
Også en del fotos som jeg har taget ja...nogen af dem kan ejg redde fra mine kort. Men laaaaangt fra hvad der er på disken :)

Christina sagde ...

Giv lige et piv hvis intet vil lykkedes, vi har en stationær og en skærm stående du kan låne i en overgangsperiode, vi kommer fra sønderborg og kan komme forbi på lørdag, hvis det er, så har du da hul til blogland til alt lykkedes for dig igen... Fang mig via min blog ;-)

Tina sagde ...

Christina: Hvor er det sødt af jer at tilbyde det :) Desværre kan jeg ikke lave plads til at have en stationær pc stående nogen steder :( Men jeg kan låne Nannas bærbare lidt, så det går nok for lige nu. Og "overgangsperiode" KAN blive lang... Nanna fylder 18 lige om lidt og jeg får derfor væsentlig mindre penge .... så derfor endnu sværere ved at spare ngoet op :) Men nu må vi se hvad der sker.

Sine Smed sagde ...

Øv hvor surt!
Jeg vil meget gerne anbefale dropbox. Det har reddet mig rigtig mange gange. Alle dine filer bliver gemt på nettet, samt du kan synkronisere med andre computere/smartphones. Selvom der er noget der bliver slettet kan du altid hente det tilbage igen.


Sender gerne et link til din mail hvis det har interesse?

Tina sagde ...

Smed: Jeg har ellers en xtern harddisk som jeg bruger flittigt :) Så det burde ikke være noget problem. Jeg har vist dropbox installeret, men har ikke rigtigt fået det brugt.

Hygge-Strik sagde ...

Åh nej hvor er det mega træls, har prøvet det selv. Jeg kan godt forstå at du er trist.

Anonym sagde ...

Du kan bare tage hardisken ud af maskinen der findes et kit hvor du kan sætte din hardisk til usb priser ca 250 kr

Tina sagde ...

Bebiane: Ja det ER bare træls, uanset omstændigheder og at jeg jo baaare ku ha taget backup :( Det er penge jeg bestemt ikke regnede med at skulle bruge nu !!

Anonym: Okay det vidste jeg ikke man kunne med sådan en hd fra en bærbar!

Linnea skriver: sagde ...

De har undertiden de dér små kits til diske på tilbud i Netto eller Aldi til kr. 100,-.
Med den kan du tilslutte diske fra både bærbare og stationære pc´ere. På en anden pc tilslutter du, og nu kan du se dine data som var det en ekstern disk.
Stadig træls med pc´en, hvor du kan være nødt til at købe ny, men tror ikke du behøver frygte for dine data - de kan genskabes.

Send en kommentar