Julestjerner

fredag den 13. januar 2012


YEP! Julen er ovre, jeg ved det ;) Men årstiden er da næsten rigtig....

Jeg kan huske da jeg var barn, og min veninde og jeg flettede julestjerner i lange baner. Dengang skulle de være så små som muligt.... jo mindre jo bedre!!

Dertil må jeg så bare sige, at nu må de godt være store.... meget store :)

Jeg har siden før jul søgt efter lameller fra lodrette persienner. Men først igår, var der en venlig sjæl, der havde kigget på loftet og glædet mig med disse lameller, hun havde fået til overs.


Så spisebordet blev ryddet og det store flettearbejde gik igang :) De er på samme tid, både lettere og sværere at flette. Lette, fordi strimlerne er store og ret stive i det og ikke bukker og folder, som papir kan gøre det. Sværere, igen fordi de er store og fylder en hel del at "svinge rundt med" :)

Men jeg fik 3 stjerner ud af den posefuld jeg fik. To stjerner ud af de lange lameller fra en terrassedør. Og en enkelt stjerne, sammensat ud fra kortere lameller, der blev limet sammen, lige der hvor man starter med at flette stjernen.

Der er kun EN ting jeg ikke har overvejet i det her projekt.... opbevaringen af dem, til næste jul ;) De fylder helt godt. De måler 40 cm fra spids til spids!

Så de ender nok på loftet, forsvarligt pakket ind. Dog skal den ene lige afleveres, til den venlige sjæl, der fandt nogen strimler til mig :)






7 kommentarer:

Deborah sagde ...

De er rigtig flotte. Og det er da dejligt at være på forkant til næste Jul. Synes altid, det overrumpler en, og så står man der. Så pyt med, hvornår de er lavet. Bare du har hygget dig, og det har du tydeligtvis :-)

Tina sagde ...

Deborah: Hygger mig heldigvis altid med kreative ting. :)

Tommelise sagde ...

Wauw - de er da super flotte. Hvor er det en god ide at bruge rest lameller på den måde - så holder de vel også længere end papir stjerner :-)

Tina sagde ...

Jeg forestiller mig i hvert fald at de holder længere :) For de kan tørres af og suger ikke sådan fugt... OG de falmer ikke så let :)

Anonym sagde ...

Hej. Hvad hedder skrifttypen på dit vandmærke på alle dine billeder? Er helt vild med den. :)

Tina sagde ...

Hej Anonym, den hedder vist Jellyka eller sådan noget :) Min computer er død, så jeg kan ikke gå ind og tjekke.

Unknown sagde ...

Faldt lige over dit indlæg :-)
Hvor lange var lamellerne?

Send en kommentar