Strong body - Strong mind !!

tirsdag den 19. maj 2009

Chris MacDonald !! Du kender ham sikkert fra diverse udsendelser på tv, især DR1!! :) Han er dælme en mand for sig.... En der forstår at brede et budskab ud, og få een til at få LYST til at gøre noget ved de sundheds issues vi nu hver især render rundt med. Ham har jeg i aften været til foredrag hos. Inde i Kolding på Hotel Comwell/ Kolding Teater... mener jeg det hedder ;);)

Jeg har både haft latterkramper og tårer i øjnene, under et og samme foredrag. Jeg har nikket genkendende og jeg har tænkt :"narrrj ikke mig da!!".... mens jeg skævede til sidekammeraterne, for at se hvordan DE reagerede ;) Chris forstår, så det gør en ting, at tale lige ind i hjertet på een.

Chris har boet i DK i ca. 9 år nu og lader til at være faldet godt til.... som første generations indvandrer, som han omtaler sig selv, med hans Amerikaniserede Dansk ;) Og det med både stor forundring over sprog og levevis. Sprog med ord som PYT! og traditioner med helligdage, der består af Pinse, som de færreste danskere ku svare ham på, hvad var. Og helligdage der indbefatter "anden"dage.... Som alt i alt, gav en masse hellig og feriedage. Som han jo synes var super fedt.. hele 6 ugers ferie.... men som dansken siger til ham: "Vi ku da godt bruge 8!!"

Så vi hørte lidt om at lære at være glad for det og de man har. Og værdsætte de ting vi har omkring os. Og at en livsstilsændring ikke er noget man bare foretager over en nat. At den primitive hjerne, der er delt op i Frygt, Sult, Søvn og Sex... har en hel del at sige, når vi handler, laver mad og på anden måde "forsøger" at beslutte os til en anden og bedre levevis ;) Og dernæst Frontallappen der går ind og stiller krav og spørgsmål som : " Hvad får jeg ud af det?"

Jeg kan på INGEN vis, forklare og fortælle på den måde Chris kan. Han er suveræn, sjov, livsbekræftende, energisk og helt enormt underholdende. Så hvis du på nogen vis, får muligheden for at tage ind og se et af hans foredrag, så GØR det!!! :)

Og hvad angår livsstilsændringer.... så siger Chris, "Det er aldrig for sent"! Hans egen mor fik en del medicin for forskellige ting, men er nu medicinfri pga. motion og kostændringer. Hans egen far, fik af lægerne at vide, op af stolen, eller du dør. Så han kom op af stolen, langsomt og ikke uden kamp. Og besteg som 70 årig, Mount Rainier, sammen med Chris. Men blot 6 uger efter denne tur, fik Chris' far diagnosen Spiserørscancer i 4. stadie. Så det vil jo sige, at han faktisk besteg et bjerg, i en tilstand hvor andre ville have opgivet at handle selv. Det er ret utroligt hvad et mennesker er i stand til... om kroppen og hjernen er stærk nok....

Strong Body - Strong Mind!!! Kom så.... vi KAN godt !!!! :)

6 kommentarer:

Kagekonen sagde ...

Det er nemlig lige præcis det vi kan!

Tina sagde ...

Jaaah vi kan!!!! :) Det er bare lige det der med første skridt ikke? ;)

Hygge-Strik sagde ...

Tak for ideen, jeg har allerede bestilt 2 billetter til september hvor Chris holder foredrag i Kolding.

Tina sagde ...

Bebiane: super!!! Håber du får lie så meget ud af det som jeg gjorde :):) Hvor holder han det næste gang? I kolding altså.

Gittemay sagde ...

Ja da! Vi kan så meget mere, end vi render rundt og bilder os ind :-)
Og det er da aldrig for sent. Jeg tror selv på, at hjernen/tankegangen styrer gevaldigt meget - så det er der, jeg arbejder. Og har gjort i laaaang tid - for ting tager tid. Men hold da op hvor det virker - bevidst at vælge, hvad man vil fokusere på - og vælge fra. Og bevidst at fokusere på de gode ting, som livet er så fuldt af. Det har gjort underværker her - så jeg kan kun anbefale det.

KH Gittemay

Tina sagde ...

Gittemay: Ja vi mennesker er tit gode til at sige til os selv, hvad vi IKKE kan!! :)
"Tro flytter bjerge" ordsproget er ikke kommet ud af ingenting. Hvis vi tror på det... så går det ofte.
Så du har ret :) Men er man alene og har nul opbakning... så kan det nogen gange godt være en xtra lille kamp dér også :)

Send en kommentar