Kæde SMS

tirsdag den 20. november 2007

'Hej... Advar alle du kender imod at svare på en sms fra 20304560 og 51887422.
Det kan koste dig 2500 kr. (send videre).'


Hvorfor, bliver folk dog ved med at sende de åndsvage kæde SMS?

Det er da til at få knopper af! Og det gør mig sur, at de får så mange, til at hoppe i og sende beskeden videre, i den tro, at det virkelig er sandt hvad der står!!

Jeg har selv modtaget 4 af dem idag og har til hver eneste person, måttet forklare, at det ganske enkelt er mobil SPAM!

Hvem er det, som morer sig, med at sætte sådan noget igang?

Man kan IKKE blive trukket 2500 kr via mobilen. Og da slet ikke, via et almindeligt mobilnummer.

Kun 4 cifrede numre, som f.eks. 1234 kan trække penge via din mobil. Og de kan max. trække 75 kr eller ved indsamlinger 150 kr.

Husk det næste gang du frygter for at få en besked fra det nummer de advarer om.... du er ikke i fare ;)

5 kommentarer:

Jane sagde ...

Hæ hæ... det har jeg også tit tænkt, og sender aaaaldrig sådan noget bras videre...
Mon ikke det bliver sat igang af mobilselskaberne selv... afsted til 100 brugere, og så ruller pengene ind i firmaet *gg*...

Anonym sagde ...

Nemlig!!

Jeg modtog den også i går og tænkte mit.. Hvorfor sender folk det dog videre?

Anonym sagde ...

øøøh..Tak for oplysningen!
Jeg er een af dem der sendte den videre..Så tak, Tina , Så lærte jeg noget nyt! KH Miri

Anonym sagde ...

Hmm...jeg har så ikke nok venner eller også er dem har meget fornuftige ;o) Jeg har nemlig slet ikke modtaget sådan en sms. Men du har ret, hvorfor folk sender kædesms'er, emails etc. videre, det har jeg aldrig forstået. Som regel bliver emails slettet med det sammen, andre gang kommer der et surt opstød tilbage til afsenderen *lol* Som om man kan finde lykke ved at sende en mail videre *suk*

Tina sagde ...

Godt vi er nogen der er enige :);)
Jeg tænkte nu ikke på de små kæde sms med Hekse til Sankt hans, og nisser til jul osv....
Men dem hvor folk direkte bliver snydt eller skræmt til at sende videre... DET Gør mig sur! :)

Send en kommentar