GÅ VÆK vinter - vi gider ikke mere nu!

søndag den 7. april 2013


Selv JEG synes vi har fået sne nok nu! Nu må den sne dø - og sommeren må tage over :)

Lidt snevoodoo må der til, mon så ikke sneen holder sig væk herfra?


Men så er det jo godt at jeg har fået drivhuset sat op - selvom der kun er plastic i taget, på den ene side :) For det betyder at jeg har kunnet sidde "indendøre" og plante om idag. Så yderligere 13 planter fik ny plads til rødderne idag.

Grunden til at jeg pludselig fik "travlt", er at nogen af dem var begyndt at sætte blomster. Og det er altså ALT for tidligt endnu. Så nye potter måtte der til og de små blomster er pillet af - så planten i stedet koncentrerer sig om at vokse sig større.




















Det hedder sig i de uskrevne regler, at man napper de første 7 blomster af. Men hvis det skal være helt rigtigt, napper man de blomster af man ønsker, indtil planten har en størrelse, hvor den må koncentrere sig om blomster frem for vækst.


Og jeg må tilstå at temperaturen i drivhuset, var bedre end udenfor. Jeg kunne arbejde i 9 graders varme, frem for 3 grader. Og ikke mindst så var der vindstille.

Til gengæld kan du se der var koldt i nat. Helt nede på -2 grader inde i drivhuset. Hvilket jeg tilskriver to ting: Manglende glas (plastik er ikke nr 1) og at der kun lige er kommet glas i, så jorden inde i huset er slet ikke varmt endnu.

Så derfor kære sol - kææææmp mod kulden og skin på ooos :)




6 kommentarer:

Stine S sagde ...

Åhh, jeg er død misundelig, jeg vil også have et drivhus...
Elsker din snevoodoomand - håber han virker!
Kh Stine

LeverLivet sagde ...

Hej. Må jeg låne dit billed med snemanden til min blog ? den er så sej.
knus fra Bettina

Aslaug/Strikkefåret sagde ...

Troede lige det var et billede du havde lånt af snemanden - jeg har nemlig set det flere steder på facebook. Sjov er han i hvertfald ;)

Lin sagde ...

Sig endelig til hvos woodoo'en virker derhjemme, kunne jo vaere jeg skulle proeve det her hihi. Drivhus, avra hvor laekkert.

Tina sagde ...

HOV jeg glemte at skrive at snemanden IKKE er mit foto... det florerer ganske rigtigt også på facebook. Men jeg kan ikke finde ejeren af fotoet og spørge om lov til at bruge det :) Hvis i kender ejermanden, så skrig højt.

SÅ for min skyld må i gerne snuppe det, da det ikke er mit eget.

MEN JAAAAH SNE GÅ VÆK!!! :D

Anonym sagde ...

Haha - den er ret skæg den snemand :-)... Håber det virker

Send en kommentar