Strikkefestival 2009

søndag den 4. oktober 2009

Så er jeg igen hjemme, efter endt strikkefestival i Svendborg. Og jeg tror ikke det kun er mig, der godt kunne have brugt et par dage mere ;)

Hold fast hvor var det bare super godt.

Fredag ankom Bebiane og Bettina, her på matriklen og så kørte vi herfra til Svendborg. Og aldrig så snart var vi landet og havde fået vores værelser, før vi sad og snakkede og strikkede.

Vi havde ikke siddet og snakket ret længe, før jeg blev begavet. To små søde sokker, fik jeg af Karine. Tænkt engang at du huskede jeg havde sukket efter dem Karine :) tak!

Uh og lige indenfor døren, når vi kom ind, stod Dorte Lyager, med sine super lækre modeller :)
Der er indtil flere jeg godt gad eje... i Noro!!

Hvis man gik lidt længere ind i rummet, kunne man se endnu flere glade strikkere!! Der var bare mennesker overalt, følte man. Og der var en summen af snak og en knitren af pinde :) Skønt!

Og kiggede man så lidt til højre, var der både garnbutikker og endnu flere strikkere i de tilstødende lokaler.

Blandt andet fik vi en flot gave af Helle! Nemlig lækre % på køb af hendes garn :)

UHA jeg elsker det garn helt vildt :) De farver er bare så smukke!!!

Men jeg siger jer, lige meget hvor man gik hen, sad der bare strikkere!! :) Her sad vi meget af tiden ovenpå og hyggede os. Gad vide hvad personalet på Danhostel tænkte om alle de strikkende mennesker ;)

Her endnu en gruppe strikkere i et lokale ved siden af nogen andre lækre butikker :) Blandt andet Sanne B./Rasmilla og Lisette og Ruth og Anja og Pia. Nu håber jeg ikke jeg har glemt nogen... det er ikke med vilje ;) Jeg ER ikke specielt god til at huske alle de ansigter, navne osv...

Men hvad jeg godt husker, er de liiiidt sene aftener/nætter ;) Hold K... vi har hygget os har vi!!

Nogen af os sluttede først kl 3 om natten... og med møj lidt søvn, kan det godt mærkes nu ;) Men jeg ville nu ikke have gjort det anderledes.

På foto ovenfor ser du nogen af de rææææættig hærdede nattestrikkere.

I løbet af weekenden har der været mulighed for at lære en masse. Både dobbeltstrik, montering, magic loop og meget andet.

Og man kunne blive fristet og man kunne beundre!! Se lige sjalet her ovenfor :) Jeg kan desværre ikke huske om det var Bente Borgstrøms ... men jeg mener det! NØJ et flot arbejde!
I øvrigt faldt jeg for noget af hendes læææækre garn... mums. Det skal ligge på mit strikkefad og friste ;)

Lørdag holdt Ruth foredrag. Det var altså spændende!! Både at høre om hendes oplevelser rundt i verden, men sørme og så om tilblivelsen af hendes opskrifter.

Det er altså noget af det jeg elsker ved Ruth. Hendes umiddelbarhed og hendes lyst til at dele og fortælle. Det er langt fra alle strikkedesignere, der deler hendes gode visioner.

Men ikke nogen strikkefestival, uden at spendere nogen lommepenge ;) Her er min "høst".

Både gaver og indkøb. Strømperne er en gave.... og jeg har helt glemt at knipse en lækker the og en fin thedåse jeg fik af Bebiane :) Den lå gemt godt i min taske.

Og ellers er der både Noro det ene og Noro det andet. Og der er en ny webstriknål og opskrifter.

Og så faldt en del af os for Margot/Virtuella's tørklæde.... rrrrrundt hörnet (ravelry link) !! Det er så fedt at se på!!! Men både Bettina og jeg købte for lidt garn til den, så vi måtte på jagt efter mere lignende garn :)

Men NØJ det var populært det tørklæde.

Men lige nu sidder jeg bare og forsøger at absorbere alle de gode indtryk. OG ærge mig lidt over at jeg ikke fik købt holst garn og et par mere af Ruth's opskrifter .... jeg kom fra det.
Og jeg sender tanker til Britta, som har gjort et kæmpe stykke arbejde :) Flot gået Britta.
Og TAK til alle der kom og prikkede mig på skulderen og sagde at mine fotos var flotte :) Jeg bliver totalt forlegen .... men NØJ det kan jeg leve på længe. Knus til jer allesammen!!

Men nu er jeg træt og må soveee :) og drømme om næste festival..... z z zzz zzzzzz

13 kommentarer:

Karen sagde ...

ih hvor fantastisk med sådan en god reportage derfra! Jeg kan kun glæde mig til næste år hvor jeg forhåbentlig IKKE skal på arbejde!

Tineke sagde ...

Wauw, og øh wauw, og øh wauw for en lækre sager du har købt, og nå ja, wauw for et rund hjørnet tørklæde du har gang i, den er bare for feeeeed!

Kh. Tineke

Anonym sagde ...

... sidder ligeså stille og ville ønske, at jeg havde været med... det må blive næste år ;)
Godt at høre, at det var en skøn weekend, og sikke et lækkert rov du har kapret ;)
Kh Karen

Tine sagde ...

Åhh, hvor lyder det til at have været en god weekend.

Heller ikke her er jeg spor misundelig ......:-)

Virtuella aka. Margot Viste sagde ...

Trallala, det var så kjekt og jeg er så trett. Og Nattstrikk og Webstrikk og garn og pinner. Og det var så kjekt, og trallala!!
Superhyggelig å hilse på deg, har jo lest bloggen din i maange år!

IF Stjernen sagde ...

Det var bare en skøn weekend! Jeg er så glad for at du kom med.

Jette sagde ...

Selv tak for sidst, det var noget mere høst du fik ud af det, men jeg tager revance med %'erne vi fik. Smukke billeder som sædvanlig.

Tina sagde ...

Karen :) Jaaah næste år skal du da! det er bare så super skønt :)

Tineke: ja det er et fedt design :) Og så hyggeligt at sidde med. Og IH hvor har jeg dog savnet at strikke!!!

Karen/lykkefant: Næste år ikke? :):) Vil rigtig gerne hilse på dig igen :)

Tine: der er også kun lidt grund til at være misundelig ;)

Margot: Jaah strik, natstrik, webstrik... haha ren hygge!! :) Og det var bare så godt at hilse på dig og Karine!!

Britta: Ja jeg e rogså glad for at jeg tog med. Godt jeg fik sparet op :)

Jette: Selvtak :) Ja jeg tygger også lidt på hvad jeg skal bruge %'erne til ;)

Merete sagde ...

Endnu flere flotte fotos, dejligt at genopleve.

Tina sagde ...

Merete: Jaah tak for sidst :):) Det arrangement ku såmænd godt have varet i nogen flere dage ;)

Frida sagde ...

Jeg kan kun sige "Mmmmm", "åhhhh" og "Øvvvv".
Ville så gerne have været med til sådan et arrangement, men sådan er det, når man bor på langtbortestand :)

Tina sagde ...

Frida: Næste år måske? et kunne være sååå godt :):)

Sylvia sagde ...

Hei Tina
Så fint å kunne lese om strikkefestivalen du var med på. Jeg var nemlig også på Strikkefestival, bare uken før, på Fanø. Og jeg tror jeg hadde det like gøy som du hadde det. ;)

Send en kommentar