Sku man?

tirsdag den 5. marts 2013


Min mor har denne Morten Ingemann kalender stående på sit køkkenbord. Og jeg spottede dagens kalenderblad og måtte grine lidt ;)

For når man ser ambulancer i tv er det ofte sådan en rigtig hot ambulancefyr... Måske jeg skulle have taget chancen? ;)

Nå, synes lige det var godt med lidt humor i det trælse ;)

------------------

Jeg var ved lægen idag og det var da ærlig talt en fesen oplevelse. Jeg fik 3 minutter af hendes tid!!  Som gik med at sætte et par krydser på nogen forsikringspapirer og en sætning som "Du kan jo bare skrive xxxxxx" ....Nej søde læge, jeg kan ikke BARE skrive! Det er til en forsikring - det handler om mit helbred - og jeg vil ikke sidde og formulere noget der kan skade min sag.

Dernæst ved jeg, at der på piskesmældsforeningens hjemmeside står: At nogen faresignaler der gør at man bør søge egen læge, efter en piskesmældstur, er kvalme/opkastning (chek), snurren i fingre eller arme (chek), armen føles tung og uden normale kræfter (chek).... og ALLE disse ting nævnte jeg og spurgte om der evt. så skulle en røntgen til, da der ikke er blevet taget en sådan.
Men næææ disse ting var HELT normale... om jeg ikke havde været ved fysioterapeut endnu? Øhhh NEJ jeg har jo ikke fået nogen henvisning eller noget og ved slet ikke hvad der skal til, og hvad der ikke skal til?!?!?

Men så kom forklaringen - hendes opmærksomhed var ude i venteværelset. For der skulle et barn ind til hende, som vist var utrygt. Men hvorfor spurgte hun så ikke om jeg ville lade barnet kommet ind først og så mig bagefter??

Jeg blev så paf og reagerede ikke dernede. Selv min mor som var med mig, blev totalt paf og reagerede heller ikke ordentligt før vi hver især kom hjem!

Men i morgen ringer jeg derned og siger at jeg synes det var yderst urimelig behandling. Jeg booker 15 minutter og regner med at få 15 minutter. Og ikke mindst, at den første læge jeg møder giver mig den info jeg mangler - beroligelse - forklaringer og fyldestgørende hjælp til at besvare vigtige spørgsmål korrekt. Jeg ved ski ikke selv om smerter i skulder og fingre, stammer fra nakken eller det sted på ryggen der gør ondt, midt mellem skulderbladene. Eller om alt er een og samme skade!!!

Nå, men det hele løser sig vel på et tidspunkt!! I hvert fald har kvalmen været liiige knap så insisterende idag og DET er ski da positivt! :)

6 kommentarer:

tanterne sagde ...

Ambulance-lægerne er heller ikke værst - men det er nemmere at koncentrere sig om, når man ikke er slået omkuld af en ulykke.
Jeg hilste på den læge der havde 'hentet' mig, et halv års tid efter at jeg kørte galt. Flot fyr, må man sige.

At tænke sig, at et barn der _måske_ er utrygt rangere så højt over en voksen der _er_ utryg.

Tina sagde ...

Hehe ja det var ikke let at koncentrere mig om dem ;) Ja jeg har intet imod at barnet måske trængte til ekstra hjælp, men så kunne barnet have byttet tid med mig... eller de kunne have planlagt barnets tid bedre. Jeg har en ny tid i morgen, så må vi se hvad hun har at sige om den oplevelse. :)

Helle Rasmussen sagde ...

Hi hi!!! Typisk for en single kvinde. Sidder og bliver helt tændt, for tænk nu hvis!!!!!
De er godt nok nogle stege dem vi ser i TV.
Tænker det er benhårdt arbejde at være syg.....for fanden det er ikke rimeligt. Du må ned og slå i bordet og få beroliget dig selv.

Tanker til dig og kram

Helle Rasmussen sagde ...

Tina, har lige været inde på denne "kones" hjemmeside. Læs lige lidt om det. http://www.lenekall.dk/info/piskesmld.html
Fik selv, lemmen til loftet, knald lige i oven i hovedet her til aften. Syns ikke det lød ret godt. Så kom lige i tanke om hende.
Håber du kan bruge info. Kram

LindaT, Kastrup sagde ...

Ja ambulance og brandvæsen ansætter vist kun good looking.

Du er i bedring, nu begynder du at bide fra dig, velkommen tilbage

Tina sagde ...

Helle, TUSIND tak for linket - det er jo PRÆCIS sådan jeg har ondt, som hun beskriver :) Dejligt at se det på tryk! Så er jeg da ikke helt skør. Og jeg har en tid til både KST og Fys! :)KNUS

Linda: Haha det burde da også være et krav ;) Jeg bed fra mig og endte i gråd hehe.. ved ikke hvor feisty det var ;)

Send en kommentar