Det var bedre

torsdag den 7. marts 2013

Idag havde jeg så en tid ved lægen igen... jeg var SÅ kampklar da jeg trådte ind af døren! Jeg havde forberedt en dundertale af en anden verden.

Jeg fik dog ikke rigtigt brug for den. For hun startede selv ud med at undskylde for forleden dag, at hun godt vidste hun havde gjort det eneste jeg ikke havde haft brug for - nemlig at feje mig af!
Det viste sig dog at være ret skidt med den lille pige i venteværelset. Grundet tavshedspligt, ved jeg ikke hvad det gik ud på - men jeg kunne godt fornemme idag, at det ikke bare var småting.
Men, som hun sagde, så ændrede det ikke, at enten hun eller klinikpersonalet, burde have haft grebet fat i mig og forklaret og givet mig en ny tid ASAP!

Så jeg fattede mod og forklarede hvor skuffet og vred jeg var over den behandling og endte i tårer .... Jeg troede jeg var løbet tør....og vi fik ordnet det der skulle ordnes. Og jeg fik min mening ud og ikke mindst min oplevelse af ulykken, samt en forklaring på at alt så "normalt" ud, efter omstændighederne. Så intet alarmerende ud over piskesmæld og måske klemte nerver og nogen bitte små ledbånd der havde det svært. Alle disse ting kunne nemt være skyld i tinitussen i mit højre øre og de sovende fingre på højre hånd.
Kvalmen fik jeg også forklaret - via sygehusets rapport. Jeg HAR åbenbart hjernerystelse. Jeg troede kun man fik hjernerystelse, hvis man havde knaldet hovedet ind i noget. Som da jeg var barn, og den ene gang efter den anden, kyssede asfalten, på enten cykel, skateboard eller rulleskøjter... eller andre mere kunstfærdige krumspring. Men nix - det er åbenbart nok at hjernen har fået sig en rystetur.

Egentlig ganske logisk, når man får skåret det ud i pap ;)

Så lige nu går det stærkt. I morgen hedder det Kranio-Sakral-Terapi... noget jeg aldrig har prøvet før. Og mandag fysioterapeut... noget jeg heller aldrig har prøvet før. Og så må vi se hvordan det spænder an. Jeg har INGEN anelse om hvordan jeg finder penge til det. Jeg håber inderligt forsikringen dækker.

Og så glæder jeg mig afsiiindigt til jeg kan lave noget kreativt igen!!!! :) Jeg håber at imorgen og mandag gør underværker!


8 kommentarer:

Lene Zaar sagde ...

Dejligt, at dagens lægebesøg gik godt.
Jeg mener godt, at du kan glæde dig til din kranio-sakral terapi. Det er noget af det skønneste, jeg har prøvet. Desværre flyttede massøren fra byen......

Strikkefuglen sagde ...

Godt i fik snakket om den tidligere hændelse.
Kranio-sakral terapi, akupunktur, massør og fys jeg har haft glæde af dem alle siden jeg fik piskesmæld. Lige nu er fys den der hjælpe mig bedst selvom det er 8 år siden ulykken.
Håber de kan hjælpe dig :-)

Lykke Thomsen sagde ...

Fysioterapeuten skal du have en henvisning til fra lægen, så mener jeg det er gratis i dit tilfælde, jeg tror også du skal have henvisningen, hvis det er forsikringen der skal betale, prøv og ring til lægen, klinikpersonalet , må kunne give dig svaret. god bedring.

dqpage sagde ...

Dejligt at høre, at der nu bliver taget hånd om dig :o)
og du får noget behandling. Kranio sakral kan du godt glæde dig til :o)

Solskin Christophersen sagde ...

Det var vel nok dejligt at høre! Selvom jeg da ikke synes at alle de ting du nævner er lidt. Tak også fordi du delagtiggør os andre, og håber at det at blive "hørt" også hjælper lidt.
Kæmpe knus til dig!

Helle Rasmussen sagde ...

Kranio Sakral terapi er rigtig godt. Er sikker på at det kan hjælpe dig

Lene sagde ...

Det er bare så godt at høre og jeg ønsker sååååå inderligt at du slipper for mén. Du må dog væbne dig med tålmodighed og jeg ved godt at det er svært. Masser og masser af knus fra Lene

Tina sagde ...

Tak for jeres søde hilsner :)

Tålmodighed - hmm jeg øver mig! Jeg plejer at klare mig ud af ting ved hjælp af stædighed og metoden: Hold dig for ørerne og sig højt LALALALALA!!! Så kan det være det slet ikke er der ;) Men det virker ikke rigtigt pt.

Send en kommentar