Snevejr og Fernisering

tirsdag den 30. november 2010


Denne gode dag, startede ved at jeg vågnede, da en sms fra veninden tikkede ind: "Godmorgen min julegris, så kan du godt kigge ud af vinduet ;)  "

Det behøvede ikke rotere ret længe i øverste etage, før jeg godt vidste hvad det betød ;) SNE SNE SNEEE! Ikke mindre end ca. 30 cm sne dækkede byen :) Jubel og fryd!

End ikke det faktum, at jeg godt vidste at det ville tage sin tid for mig, at grave lånebilen fri af sne og is, gjorde smilet mindre. Heller ikke da min mor i telefonen, mente det var en suuuper dårlig idé at køre til glas idag, kunne afholde mig fra at blive hjemme, eller tørre smilet af. UD I SNEEN!!


Det gik da også problemfrit at komme til nabobyen. Omend at Kolding nærmest var gået helt i stå. Folk havde taget op til 1½ time at køre rundt inden for Kolding bygrænse. Mens jeg kom derud på ca. 30 minutter.... ikke meget mere end 10 min. mere end normalt :) Flyvende, siger jeg dig....


Efter glas, skøjtede jeg lige et smut hjem for at få noget at spise. End ikke bagdelen nåede at lande på en stol, før jeg skulle ud af døren igen. Nemlig til fernisering, på udstillingen "Den blå hund" i Kolding. Jeg var nemlig blandt de udstillende og var nysgerrig efter at se de andres kunstværker, høre talen osv.

Vældig hyggeligt var det også. Og så mødte jeg endda en fra min by, der også udstillede. Og sikke vi fik snakket. Det endte med at hun kørte med mig hjem i bilen, istedet for at bumle med toget hjem. Hyggeligt :)

Og så kunne hun jo også lige hjælpe mig med at bevise at jeg var der!! ;) Udstillingen kan ses derinde, indtil begyndelsen af januar.


Hjemme igen og super træt og småkold, fik dette syn mig alligevel til at smile lidt, mens jeg tænkte: Gertrud Sand! ;) De tilhører mine forældre..... Smukt ser det nu ud, i sne og mørke :)

Og nu vil jeg pakke mig ind i varme tæpper, mens thermometret sniger sig ned under - 10 grader... brrr


1 kommentar:

Tina - omme i London sagde ...

Det oeverste billede er sgi da lige til en pris! Din dag lyder skoen. Jeg er ogsaa vild med sneen og poenser paa en plan til at faa den til at vaere vinteren over!

Send en kommentar