Hvori er det sjove?

fredag den 5. november 2010

Hvori består det sjove at en dansk håndarbejdsskole går ind og VOLD kommentere på min blog og tilmed på engelsk og smider deres link her og der?? Og tilogmed med forskellige engelske navne. Lidt sært at så mange engelsksprogede pludselig kommentere, samme døgn, fra samme skole....

Hvorfor ikke kommentere lidt seriøst i stedet? I stedet for at smide 18 kommentarer på et døgn, over HELE feltet af min blog, fra dag 1 til nu?

Har i andre prøvet det samme?



15 kommentarer:

Pernille sagde ...

Det lyder lidt mærkeligt... Og nej jeg tror ikke jeg har oplevet det.. På den anden side, kan jeg ikke finde ud af at så mailfunktionen til, når jeg modtager kommentarer :)

Helle K. sagde ...

Jeg tænker - kan det være en smart måde at spamme fra udlandet - at de har hugget en dansk adresse? Det ville ellers være lidt dumt, at kommentere med sit eget navn, hvis man har skumle hensigter. ???

Tina sagde ...

Pernille: Det går du under settings - comments, næsten nederst :)

Det kan godt være det er sådan det hænger sammen Helle...men træls! Men hvorfor spamme og give en dansk håndarbejdsskole credits??

Annette sagde ...

Hej Tina
ja, jeg har også undret mig... jeg har fået flere kommentarer på gamle indlæg... hvordan kommer man fri af det?

Tina sagde ...

Anette: Der er vist kun to måder:
slet dem, eller sæt kommentar moderation til, sådan at du først skal godkende alle kommentarer før de kan ses på bloggen :) Bare træls hvis det er nødvendigt.

Bettina sagde ...

Findes der ikke spam-filtre til Blogspot? Det gør der på Wordpress, så de fleste spam-kommentarer ser jeg aldrig, de ryger direkte i skraldespanden, som jeg så tæmmer en gang i mellem. :)

Jeg er med Helle på den her; Jeg tror, mailadressen er snyd. Alt andet ville da være ekstremt sært, især når de skriver på engelsk. Jeg har også haft tilforladeligt udseende adresser på spam hos mig nu og da.

Tina sagde ...

Men hvad er ideen at ALLE kommentarerne peger på samme håndarbejdsskole i Aalborg? :) Hvis det var spam fra andre, ville linket pege hen til noget snavs....

Men hvordan virker filtret? Er det ikke på ord? Disse kommentarer roser og omtaler det der er i posten... så noget tyder på det ER personer der skriver... men for at skaffe trafik til skolen.

Lin sagde ...

Jeg glemmer gang paa gang at der ikke kun er soede og venlige mennesker paa denne jord. Jeg maa vaere for naiv. Haaber du finder ud af det. Du er da gudskelov en rigtig computernoerd, saa det skal nok gaa.

Anonym sagde ...

Ikke lige det har jeg prøvet Tina...men i går var min blog noget underlig...blev vist "rapporteret misbrug" og den blev helt rød i farven??
Underligt!!

tanterne sagde ...

Min blog er også blevet fyldt med søde, men let malplacerede engelske kommmentarer fra håndarbejdsskolen i Ålborg.

Jeg har tænkt, at det kunne være et nyt hold udenlandske studerende der leger eller prøver at tage kontakt... (?)

Tina sagde ...

Lin: Kommentarerne er sådan set flinke nok. Bare træls fordi jeg tvivler på at 13 tilfældige engelsktalende personer fra samme skole lige skulle kommentere samme nat! ;)

Anne: Det lyder underligt, det har jeg ikke prøvet før :(

Tante: Hmm ikke bare mig så... Jeg tænkte også først på det med de studerende... men mærkeligt at de alle kommentere SAMME nat ;)

Unknown sagde ...

Jeg har også fået en hel del kommentarer i stil med det du beskriver, g alle linker til Aalborg. Underlige kommentarer nogen af dem.. Havde egentlig ikke tænkt i spambaner, men det kan da godt være. Skulle man måske prøve at kontakte skolen deroppe?

Tina sagde ...

Gitte: Jeg har skrevet til skolen og håber de giver lyd på mandag når de åbner igen :) Jeg har intet imod at de linker til skolen når de kommenterer, hvis de bare kommenterede normalt som alle andre.

Selvstrik sagde ...

Ikke lige en håndarbejdsskole. Men før jeg slog moderation til, blev jeg mega spammet af et russisk site som solgte vvs udstyr og andre suspekte sites. De lagde den samme kommentar til forskellige af mine indlæg. At man skal godkende kommentare før de lægges ind forhindre i hvert fald at mystiske kommentarer bliver udgivet på ens blog :)

Tina sagde ...

Dem fra udlandet har jeg også fået... men kun i en grad hvor jeg bare slettede dem :)
Jeg bryder mig ikke om at kommentarer skal godkendes først.... for hvis jeg ikke er hjemme, så er det træls det tager tid før de ligger der.

Send en kommentar