Pigen i den grønne kimono

mandag den 3. maj 2010

Denne lille pige, i en grøn kimono, fulgte efter mig hjem idag :) Hun fandt vejen ned i min taske, mens Nanna og jeg gik og ventede på at vi skulle i biografen. Jeg kan slet ikke så for de små Japanske dukker. Så vidt jeg husker hedder de originale, kokeshi.... denne er så bare ikke spor original.

Men nu står hun i hvert fald og pynter så smilende, i min stue :) og med sin grønne kimono spreder hun tanker om håb.... For håbets farve er jo grønt, ikke?!

Bagefter tog Nanna og jeg i biografen og så "Remember me", med ham den lille søde Robert Pattinson i hovedrollen. Een ting er at han er vældig charmerende at se på... men for en gangs skyld synes jeg også filmen var værd at se. Forstået sådan, at den havde en god morale og at der hele vejen var en rød tråd, der til slut kunne bindes sammen til starten.

For første gang længe, var jeg tæt på, at jeg IKKE kunne lade være med at knibe en tåre der i biografmørket. Kun tanken om at de andre biografgængere ikke skulle have det at se på, da filmen var ligeved at være slut, afholdt mig fra at gi los ;)

Hvis du vil se en film med kærlighed, morale og en lille fugter til tårekanalerne.... så skal du se "Remember me" !! :)

4 kommentarer:

Bettina sagde ...

Iiiih, ja, Kokeshi'er, dem er jeg også glad for. Har to originale, dvs. jeg har en stor, Anna har en lille. :o)

Husk torsdag? :o)

Tina sagde ...

Bettina: De er sååå søde :) Jeg har lige været inde på Kokeshi's hjemmeside. UHA en side der er potentielt farlig for min pengepung ;) Der er mindst en håndfuld der gir "Kan ikke leve uden" følelsen :)

Lin sagde ...

Av det bliver en af de film hvor man ikke skal have mascara paa i biffen. Jeg er en tudesofie hvad film angaar. Pinligt siger min den store hihi.
Hun er soed din lille japaner. Kan godt forstaa du ikke kunne staa for hende. Hvordan gaar det med Nannas forberedelser ( og dine i det sammen haeng)???????

Tina sagde ...

Lin: Nej ingen mascara til den film ;) Jeg var heldig, efter heftig blinken, at holde tårerne tilbage. Men for een gangs skyld var Nanna også berørt.... ellers plejer hun at smådrille mig lidt med min tudevornhed ;)
Det går fint med forberedelserne til turen. Småting begynder at falde i hak og man begynder at kunne se tingene ske ;) Personligt er jeg klar... tror jeg ;) Det vil vise sig........

Send en kommentar