Glas og tanker

lørdag den 8. maj 2010

Jeg har været til glas igen :) Jeg nyder det virkelig. Det er blandt de timer på min uge, der fiser hurtigst forbi. En anden snak er det at vente en uge på næste gang.... ;)

Jeg er igang med at lave en påfugl. Jeg får øvet mig i at skære buede kanter. Det er slet slet ikke så let som det ser ud og det er hårdt for fingrene.

Men her er et udkast. Den skal ikke ha så tykke stænger til halefjerene. Og den skal også ha noget farve. Men her får i da lov at se, inden den bliver gjort fin og pæn :) Og så mangler den i øvrigt også et næb ;) Det kom jeg først i tanker om, da jeg så foto.

Jeg har også fået lavet en lille flok huse mere.... af dem til nøgleringe. Ja eller du kan da også bruge dem på gaver... som et slags gavemærke. Eller som pynt på et tykt bloklys, bundet fast med bast eller ståltråd.

Lige nu har jeg bare super meget lyst til at kunne komme til en ovn TIT!!!! Jeg har lyst til at shoppe glas og have noget KLAR, hjemmefra, til næste gang jeg skal til glas ;)

Men bliver lige pillet ned når jeg ser at en enkelt glasskærer koster 200 kr. Og det samme for en tang. Og noget der ligner for et underlag..... Hvor hulen blir den lotto gevinst af???

Nå, men istedet tog jeg på byens marked idag. Brrrrr og mere brrrr det var bare så super hamrende koldt. Selv kræmerne blev hjemme. Men jeg fik mig nogen honning bolcher og en æske med gummi O-ringe :) Dejligt dejligt.

Og her er bare så stille i hytten. Jeg kørte op og afleverede Nanna, og en pige mere fra byen, i Ebeltoft. De skulle på forberedelses weekend, med InterStudies. En hel weekend med sjov, snak, input og foredrag. Både af ledere og piger og drenge der HAR været afsted som udvekslingsstudenter. Jeg har intet hørt fra Nanna endnu, ud over at jeg skulle da lige huske de skulle hente klokken det og det.

Så jeg formoder at pigerne hygger sig og får en masse info. Men det er også tiltrængt. Jeg kan godt mærke man bare går i sådan et "vente-vaacum"!!! Lidt som når du ved du skal noget om et par timer og ikke rigtigt kan nå at gøre rent, eller købe ind.... men du sætter dig heller ikke alt for godt til rette, for du skal snart afsted igen. Så du ender ude på kanten af sofaen, mens benene tripper og fingrene trommer.

Så nu må der godt snart ske noget. Komme noget mere info :) Ting der gør at det hele FØLES mere som om det er ægte og lige ved ;) Så man ikke fortsat render rundt og siger: AJ det kan ikke betale sig lige nu. ....... eller AJ det kan vi gøre NÅR.....


11 kommentarer:

Ditte Høybye sagde ...

Uh påfugl i glas, kan kun blive en vinder - glæder mig til at se det færdige resultat

Tina sagde ...

Hej Ditte :) ja nu må vi håbe jeg ikke ødelægger det hele med en grim bemaling ;)

Ditte Høybye sagde ...

Ja så gælder det om at have en rolig hånd ;) Du kan da også lime små glas-stykker på efter første brænding og så brænde det igen (desværre bliver ventetiden des længere)

Tina sagde ...

Jeg forestiller mig noget pulverfarve og noget slagsølv.... :) og eller lidt ensfavet der fader lidt ud ....
Desværre er min adgang til sjove materialer lidt begrænset ;)

Ditte Høybye sagde ...

Tror også du kan lave superfede effekter i det du har. Min svigermor laver selv glas og ved fra hende, hvor dyre mange af tingene er - især de der små fancy farvede bullseye glas

Tina sagde ...

Ja Bulls Eye er dyrt :) Lige nu arbejder jeg i float glas...d et er til at få råd til :) Men så er det lidt anderledes at få nogen smukke farver i........ :) Meeen lad os se hvad det ender med på onsdag.
Du har da også lavet nogen smukke ting, kan jeg se på din blog ;)

Ditte Høybye sagde ...

Tak. Har kun arbejdet med glas én gang - men er jo så heldig at modtage en masse ting i glas, blandt andet til smykker, hvilket jo er skønt. Glæder mig til at læse om dit resultat :)

garn og glas sagde ...

Den skal nok blive fin, din påfugl.
Glæder mig til at se det færdige resultatat.

Jeg har også nogle små huse til at ligge i en kasse - lige klar til at fylde i ovenen ... når den en gang kommer :-)

Kender du forresten siden www.warm-glass.co.uk ? - der er mange fristelser - og lidt penge at spare i forhold til DK.

Tina sagde ...

Ditte: Okay :) Jeg har været så heldig at få lov at komme med på et kursus. Og jeg har lige søgt om at fortsætte. Men det er et lidt lille sted med begrænset økonomi. Så de har ikke så meget ultra spændende hjemme. Og underviseren laver ikke glas i sin fritid, så han kommer ikke med en masse input ;) MEN MEN ... der er adgang til glas og ovn ;)

Conny: Taark :) Bliver glad når du skriver det, fordi jeg ved du selv leger med glas.
Jeg har søgt værktøjer på nogen udenlandske sider.... tror det er den du anbefaler. Det skal lige tjekkes ud :)
For hvis jeg nu liiiige kunne skære lidt herhjemme, og så tage det med på kursus, så ville det jo være en stor stor fordel ;)

Unknown sagde ...

Flotte ting! Aktivitetshuset Depotgården i Fredericia har mange værksteder, bl.a. til glasarbejde, hvis du har mulighed for at komme dertil. Du kan se mere her: http://www.fredericiakommune.dk/FredericiaKommune/Menu/borgerservice/fritidogkultur/depotgaarden/depotgaarden.htm

Tina sagde ...

Lone: Tak skal du have :) Tror du man kan gå der, selvom man ikke hrøer til i kommunen???

Send en kommentar