Lions Kunstbazar

søndag den 7. marts 2010

Jeg er lige kommet hjem fra Lions Kunstbazar! Dejlig oplevelse, på mange måder, det må jeg sige.

Først og fremmest har jeg, takket være udstillingen, mødt en masse søde kunstnere. Det være sig både indenfor maleri, glas, smykker og læder. Men jeg har også fået ny inspiration, inden for alle mulig genrer... farve og sanseindtryk der bare er SÅ gode!

Jeg har simpelthen valgt at guide jer igennem mit besøg der ;) Desværre ikke med samme synsindtryk som jeg fik, desværre :) Jeg kunne godt unde jer at kigge nærmere på alle boderne.


Allerførst stødte jeg på Billedmageren Harry Høj! Han kommer fra Kolding og fortæller meget glad om sine flotte malerier! Og der var meget at fortælle :) Men jeg slugte det også råt, da jeg straks forelskede mig hans malerier. De minder mig SÅ meget om Trampedach's kunst. Og der var indtil flere af hans billeder jeg godt gad have haft med hjem :)

Især havde han disse ansigter, der kiggede på mig med tindrene øjne. Sådan et kunne jeg godt tænke mig at have hængende.

Dernæst fangede nogen bestemte malerier mine øjne... for DEM havde jeg set før. Nemlig på facebook hvor hun har oprettet en gruppe, hvor hun trækker lod om et stykke kunst.

Hun hedder Dea Sivertsen og er fra min by.... Og tænk det vidste jeg slet ikke :) Hun laver skøn digital kunst, som jeg ville ELSKE at hænge op. Især billedet i midten bag hende på væggen.
Dea, dit kunst vil jeg rigtig gerne se meget mere af.

Den næste i rækken hedder Line Flint. Line lavede noget flot mixed media kunst. Hun er en af dem der godt tør blande og give los når hun kreerer. :) Line har desværre ikke en hjemmeside endnu, siger hun, men det kommer.

Næste kunstner er en rigtig dygtig glaskunstner, som jeg før har hørt om. Også en kunstner her fra byen, som hedder Bettina Holdt. Hun laver alt fra store fade til sjove køer med lyserøde yvere og små huse med lys i :)

Dernæst endnu en lokal håndværker. Nemlig Egon Pedersen, der laver flotte flotte tasker og bælter i læder. Med lukkemekanismer i rav og flotte sten og meget andet. Kig ind hos ham, hvis du trænger til en ny taske :)

Så gik turen ind i næste rum og her mødte jeg igen nogen malerier jeg havde set før. Måske har du også.... De kommer nemlig vistnok fra Malerifabrikken.dk ... I hvert fald var der selvsamme maleri af en sød Giraf, som jeg kunne se jeg havde set før. Men der var desværre ingen visitkort eller andet i boden. Men kig ind, der bliver produceret en masse.

Næste bås var en overraskelse. Endnu en af byens borgere, jeg ikke vidste lavede de smukkeste malerier og "skrot-kunst". Hun hedder Lisbeth Larsen og hendes ting skal helt sikkert ses. Man kan se hvordan hun lever sig ind i sine ting og giver dem et dybt personligt præg.

Jeg gad godt selv lære mere om Skrot kunst. Lære at slippe mig selv mere fri og bare turde. Jeg er alt for "god" til at planlægge, detaljere, og sætte i rammer.

Inge-Lise Madsen, endnu en kunstner jeg ikke kendte. Hun laver nogen flotte farverige malerier, med både huse, fugle og glade følelser :) Hun er helt sikkert et kig værd. Desværre har Inge-Lise heller ikke en hjemmeside, så jeg kan ikke andet end dele et foto med jer ;)

I et hjørne stod Mette Gustavson, som jeg desværre heller ikke kender. Mette havde ingen kort og flygtede i øvrigt meget hurtigt, da jeg kom med mit kamera ;) Så jeg fik desværre ingen snak med hende ;) Men ingen nævnt ingen glemt ;)

Næste bås, var det første sted jeg måtte have pungen op af lommen, eller dvs. jeg måtte låne af en veninde, da jeg havde ladet pungen ligge hjemme. Kunstneren hedder Bente og kommer fra Kolding. Hun laver både de skønneste malerier, med blandt andet brug af bly!! Noget jeg også altid gerne har villet prøve.

Men hun lavede også smykker. Både som vi kender dem, fra det jeg plejer at lave, men også med filtede kugler. Og dem måtte jeg da lige have med hjem. Jeg kan desværre heller ikke her henvise til andet end mit foto. Men jeg håber at se hende udstille et andet sted igen :)

Så fandt vi over i Lisse Viftrup Johansens bås. Glaskunst i lange baner.... jeg elsker det!!! :) Hun havde både de flotteste små perler til armbånd og glashuse og fine fade. Men desværre ingen hjemmeside. Men man kan besøge hendes galleri som ligger på vandmøllevej i Børkop.

Hun var drøngod til at mixe glas med andet. Som fx dette stykke drivtømmer hvor englene og stigen gør sig godt.

Dernæst kom vi til en yderst dygtig glas og male-kunstner, der hedder Betina Møller Verner. Hun lavede bare alt fra de sødeste blomsterhalskæder, der emmede af forår. Store flotte, tunge fade. Søde katte på rad og række, med et fyrfadslys i ryggen. UHA jeg kunne købe mig fattig ;)

Så fik jeg også hilst på Tanja Sørensen Marek, fra nabobyen. Hende har jeg set før og kan varmt anbefale hendes smukke smykker og malerier. Du kan i øvrigt komme på kursus hos hende, i både smykkefremstilling og malekunst :) Besøg hende her! Her kunne jeg helt sikkert købe mig fattig i smukke glasperler i alle de nuancer og former du kan forestille dig :) Mums!

I næste bås fik jeg mig også en god snak, med en rigtig sød kunstner der hedder Ruth Gammelgaard. Hun kommer fra Rødding og laver nogen ultra lækre ting.

Hun maler både det kontrollerede og smukke havmalerier, der kan give ro langt ind i sindet. Men hun kan også svinge med penslen så det vilde, kaotiske, skønne udtryk kommer frem :) Hende ville jeg gerne lære nogen triks af. Jeg var så heldig at blive begavet med et lille malet kort. Så jeg kan prale af at have en original Ruth maleri ;) Tak Ruth!

Til sidst i rækken var der to glaskunstnere. Den første her,Margit Kristensen har jeg desværre hverken webside eller noget på. Men jeg kan fortælle at hun lavede smykker i både glas, sten, sølv, ben og alle mulige materialer. Flotte ting!! :)

Til sidst besøgte jeg en glaskunstner der i den grad slog benene væk under mig. WOW nogen flotte smykker hun lavede. De var virkelig gennemført smukke. De havde lige den der tand ekstra, som bare gør en stor forskel.

Døm selv dette sæt jeg fik lov at tage et nærbillede af. Desværre er det næsten umuligt at gengive på foto,med alt den spil der er i farverne.
Kunstneren hedder i øvrigt Gunhild Nielsen og kommer fra Egtved. Desværre har hun ikke en hjemmeside endnu.... eller måske er det meget godt, for min pengepung ;)

Mættet af indtryk, ville jeg dog lige blive og se auktionen over de ting som kunstnerne havde doneret til Lions Club. Sikke mange flotte ting der var i udbud der!!!

Personligt blev jeg dog hængende, fordi jeg havde købt et program da jeg ankom, med et lille nummer på bagsiden. Et GODT nummer, skulle det vise sig. For jeg var så super heldig at vinde denne flotte dekoration fra Toft's Gårdbutik, som laver nogen rigtigt super flotte dekorationer, buketter og alt muligt andet der involverer blomster og brugskunst.

Men stilen er LIGE mig og jeg føler mig SÅ heldig :) Tak til Linda fra Gårdbutikken.

Nu vil jeg læne mig tilbage og nyde resten af min søndag...... og finde ud af hvad idéer der nu bobler frem :)

5 kommentarer:

IF Stjernen sagde ...

Det ser så spændende ud det hele.
Jeg glæder mig til at se hvad du får ud af al den inspiration :-)

hanneb sagde ...

Ej, det var en spændende gennemgang, de sidste smykker du viste i nærbillede er virkelige smukke. Det kunne være sjovt at lære det:-)

Tina sagde ...

Britta: Det var spændende :) Jeg elsker at være sådanne steder. Nu må vi se... jeg føler mig ret skaber-død lige for tiden ;)

Hanne: Tak :) uha ja de der glassmykker er så smukke. Jeg går på glaskursus lige nu... så jeg skal da se om ikke jeg skal prøve at lave sådan et halssmykke :)

Lin sagde ...

Hold da op for en dag hva'? Tak for rundvisningen, det er du god til. Og nu kan jeg maerke hele vejen herned at du syder og bobler af ideer og at der vil komme endnu mere guf paa din blog. Venter spaendt!!!!!!

Smedegaard sagde ...

Sikke en masse fantastiske kreative mennesker. Jeg kunne helt sikkert have købt mig fattig, hvis jeg havde været der ;o)

Send en kommentar