Gået helt i stå...

torsdag den 10. januar 2008

Jeg er bare gået HELT i stå.....
Jeg mener, jeg har intet kreativt lavet længe nu :( Det generer mig, det gør mig irritabel og mut.

Noget af problemet er at min hverdag i laang tid nu, ikke har lignet sig selv. Jeg render en masse ærinder for magens far. Problemet er at jeg så gerne vil hjælpe manden når han nu ikke selv kan: Handle, vaske tøj, gøre rent, få styr på alt efter flytning... og tjaaa alt muligt.

Problemet er bare at jeg har haft ret mange "mig-dage" siden han flyttede hertil i December.

Det er ene og alene min egen skyld, jeg ved det. Men han skal jo have nogen gardiner... de skal jo også hænges op ikke? Handles skal der også, og jeg ved da godt jeg bør skære igennem og sige at her handles EN gang om ugen og ikke hver anden dag.

Det er mig, den er gal med... jeg ved det.

Jeg er bare ved at få et mindre breakdown..... jeg er gået helt i frø og laver ikke en disse herhjemme....

Jeg håber på bedre tider!!

10 kommentarer:

Louise sagde ...

Kære Tina
Jeg har godt nok tænkt meget på dig, og håbet på at du var okay.
Det ligner ikke dig at lade gå så lang tid mellem indlæg.

Håber du er okay:-)
Kh Louise

Vivian sagde ...

Sender lige nogle "vibes" i din retning - det skal nok blive bedre, i må s** finde et fornuftigt niveau til hjælp og assistance, ikk'! Selvfølgelig skal man ikke rende og handle hveranden dag osv.

OP med humøret og frem med "næeh, det kan jeg desværre ikke i dag"-sætningen...

KH Vivian

Tineke sagde ...

Var da osse lige ved at sende en efterlysning til dig!!
Sig FRA, pas på dig selv, for hvis du får en burn-out, kan du da slet ikke hjælpe hverken dig selv eller familien!!!!

Kh. Tineke

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Positive vibrationer og tanker herfra! Husk at passe på dig selv, det hjælper jo ikke nogen at du går nedenom og hjem. Så hellere sige stort NEJ et par gange eller tre

Kh Karen S

tanterne sagde ...

Nu de andre tager sig af de kærlige spark, så kan du få lidt medynk fra mig.

For det er bare meget lettere sagt end gjort. Ikke?

Når man gerne hjælper - og har øje for hvor der er brug for hjælpen, så er det dejligt hvis andre har øje for een på samme måde...

Tina sagde ...

Louise: Jeg er som sådan okay... bare træt og irritabel fordi jeg føler jeg står til rådighed 24 i døgnet.

Vivian: Jo vi skal. Nu har visitatoren været på besøg og han får fremover hjælp til tøjvask. Så nu skal han bare forstå at vi ikke KAN rende ærinder for ham hver dag. Eller komme løbende inden for 15 minutter fordi rullegardinet driller osv osv osv...

KarenS: jo...men NEJ er bare ikke spor let.

Charlotte: TAK!!! Lige netop ja... jeg vil jo gerne han har det godt. Og jeg har det som en hjemmehjælper der ikke bryder sig om at lade tingene ligge. Personligt ville jeg jo gerne have gjort de samme ting som han vil.

Problemet er nok bare at vi skal have lært ham at vi handler EN gang om ugen og ikke hver gang han kommer i tanker om ting. At mig og min telefon ikke skal nedkimes 5 gange en formiddag når jeg har valgt at holde fri og sat den på lydløs, fordi han lige vil huske mig på at han mangler et franskbrød ved bageren *SUK*
Eller igen og igen siger "øhh du skal lige huske næste gang du kommer til X-by at jeg mangler dette eller hint". Som om han glemmer at selvom man ska til den eller den by... så er byen stor. Og jeg føler mig jaget rundt fordi han ikke vil nøjes med second best.

Hmm jeg er pirrelig idag..... Samtidig vil ejg virkelig hans bedste og vil have at han bor og har det som jeg selv ville have det når jeg bliver gammel ...

Kan ikke sige pensionist, for det er jeg jo allerede, men det glemmer de vist alle.

Faster´s corner sagde ...

Du har ret Tina. Det er dig der er nød til på en kærlig og venlig måde at lave nogle aftaler som du kan leve med.
Tro mig, han bliver ikke fornærmet eller ked, nærmere tvært imod. Og vigtigst af alt, du vil få det rigtigt godt, når der er nogle aftaler alle kan trives med.

Held og lykke med kreativiteten og din kære familie.
Krista.

Tina sagde ...

Krista: Ja jeg skal være bedre og jeg øver mig hver dag.
Nu fik jeg forklaret ham at den lokale supermarked bringer varer ud hver tirsdag, så hvis han ringer sin indkøbsliste ind inden, så får han dem bragt lige til døren for kun 30 kr!! :) Nu må vi se om det lykkes....

Helle K. sagde ...

Jeg nøjes med at sende min forståelse og nogle tanker - jeg har ikke fået tjekket blogs i et stykke tid, så derfor er jeg sent på den... jeg kan se, at du har fået alle de rigtige råd og at du også forsøger at få det hele kørt i stilling, så du også kan leve med det. Held og lykke med det.

Pia sagde ...

Kære Tina

Hos mig/os, har tiden også været knap, og jeg har ikke fået fulgt så godt med på bloglines, som jeg gerne ville, så jeg vil bare sende mine tanker og bedste ønsker for dig! Kreativiteten skal nok komme tilbage....bare vent og se :-))

Knus Pia C
Vejle

Send en kommentar