Green Gable

torsdag den 12. juli 2007

SÅ skal det være :) jeg vil med på bølgen over Green Gable's!! Nanna har ønsket sig sådan en. Hun gav mig i den forbindelse et pænt lille chok, for hun gider normalt intet der er strikket!

Garnet har jeg byttet mig til :) Jeg havde bla. noget lækkert, men tyndt garn, som jeg vidste jeg ikke ville få brugt. Jeg kan ikke holde på de meget tynde pinde. Men heldigvis var der lige en anden der kunne bruge det... og vi blev enige om at bytte med bla. noget Muskat, så Nanna kan få sin bluse ;)

Nu har jeg siddet og kigget lidt i GG opskriften. Mon jeg skal strikke med dobb. garn?

Jeg har ikke passende rundpind hjemme, så jeg kan ikke gå igang endnu. Men så kan jeg da lige sondere terrænet lidt....
Størrelsen grubler jeg osse over.... Mon størrelserne passer fint? Altså hvis man normalt er til Small, passer opskriftens mål så? :)

Haha det er mit første TØJ- strikkeprojekt.... så jeg er nooowet usikker!!

9 kommentarer:

Pia sagde ...

Green Gable er også bare lækker!! Har ikke opskriften på den, men garnet der passer til har jeg da.

Hvor har du været så heldig at bytte dig til det lækre Muskat?

Glæder mig til at se din GG.

Ps. Mangler jeg ikke at oversætte en opskrift for dig..?? Og hvis..hvilken en var det så, kan du huske det ?

Knus Pia C
strikkepia@gmail.com

Pia sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.
Karen S, Lykkefanten sagde ...

Glæder mig til at se din frembringelse! Og lad nu være med at bekymre dig alt for meget, det skal såmæn nok gå ganske fint!
Held og lykke og god strikkevind
Kh Karen S

Jane sagde ...

Held og lykke med din GG, du skal såmænd nok få frembragt et pænt eksemplar så spring du bare ud i det. Jeg tror nu ikke du skal strikke i dobbelt garn når du strikker i Muskat, såvidt jeg husker er løbelængden ca 100m/50g og det passer til opskriften.
Kh Jane

Anonym sagde ...

Hvis jeg var dig ville jeg ikke strikke med dobbelt garn, og slet ikke i Muskat.
Str. small passer til en stor 12 årig. Hvis bare du følger opskriften så skal det såmen nok gå Tina.
KH Lise

Britta sagde ...

Nøj noget lækkert garn du der har fået krejlet. Jeg er meget spændt på at se, hvad du får tryllet frem af det. God fornøjelse.

Tina sagde ...

Pia: Jeg skal nok klare den GG på en eller anden vis ;)Og jo vi mangler en oversættelse ;) jeg mailer til dig.

Karen: du har ret,,,, jeg er tit for forsigtig inden jeg går igang :)

Jane: Nej jeg synes også at det så tykt ud!!!

Lise: Du har ret... jeg skal NOk klare den! ;)Om ikke andet, så med div. hjælp.

Britta: Ja jeg håber den bliver god :) For ellers får jeg nok ikke lov at strikke til Nanna igen ;)

Anonym sagde ...

hej Tina
det var dog en fantasktisk taske. kunne den måske være til salg:-)
mvh Rikke fra Århus

Tina sagde ...

Hej Rikke, Hvad er det for en taske du tænker på?? :) Mail evt. til mig på momsen@stofanet.dk da jeg ikke kan finde dig, fordi du har skrevet dig på som anonym ;)

Send en kommentar