Jørgen Strøjer (tv) og Mikkel Thomsager (th) |
Det ville jeg da ikke gå glip af :) Og en lille dosis biler og en goddag med en ven... det lader man heller ikke smutte forbi.
Ferrari 250 Testa Rossa |
Herover en af mine top 5 yndlings Ferrarier. En sød lille uskyldigt udseende Ferrari 250 Testa Rossa. Men tag endelig ikke fejl - den lyd den udsender er helt utrolig. En ulv i fåreklæder, hvis du spørger mig ;) Den har en tophastighed på 270 kmt!
Denne er, så vidt jeg kan se, en replica.... Det vil også være det nærmeste jeg nogensinde kunne komme, på at eje sådan en skønhed. Der blev solgt en original i 2009, i Maranello, til den nette sum af 67 millioner danske kroner!
Men jer der har fulgt mig længe, ved at jeg er skuuudt i de gamle førkrigs Ferrarier. Og aller helst racer versionerne. SÅ lidt fotos kan man ALTID lige knipse ;)
Og da jeg af og til elsker at male Ferrari malerier... så var der lige mulighed for nogen detaljefotos, til inspiration :)
Uh og så var der den lææækre Ford GT40... en lækker bil man ikke sådan kommer udenom ;) Bilens lyd er mere et BRØL, end noget andet. Og så er jeg ret forgabt i GULF bemalingen :)
Men UDENFOR, er stod den Ferrari der nok nogensinde bliver mest opnåelig for mig ;) Nemlig en sød lille Dino. Der går mange diskussioner om hvorvidt den faktisk ER en Ferrari eller ej.
Ferrari Dino 246 GT var den første gadebil som Ferrari havde produceret med en 6 cylindret motor, for traditionelt set havde Ferrari sportsvogne haft en noget støre motor, men Ferrari Dino 246 GT var også den første centermotor sportsvogn fra Ferrari og selvom bilen på den måde syntes af mindre end tidligere Ferrari modeller skulle Dino 246 GT vise sig at være skelsættende for Ferrari’s fremtidige modeller.
Dino var kælenavnet på Enzo Ferrari’s eneste søn Alfredo Ferrari. Dino havde fra barnsben interesseret sig for- og deltaget på fabrikken og som afgangsprojekt byggede han en 16-ventilet 1½ltr. motor på 4 cylinder. Men kort efter sin endt uddannelse døde Alfredo Ferrari i 1956 i en alder af 24 år på grund af muskelsvind, men han havde fra sin sygeseng deltaget i udviklingen af en motor der tog udgangspunkt i hans erfaringer fra sit afgangsprojekt – motoren var blevet til 6 cylinder, men stod først færdig 1½ år efter hans død.
Enzo besluttede herefter, at alle V6-motorer fra fabrikken i Maranello, og de biler der blev udstyret med dem, skulle have navnet Dino.
Dette er bare NOGEN af mine yndlinge, fra stedet. Han har mange flere biler end det - bla. tidligere "kronebiler" fra den kongelige familie. Nogen virkelig lækre Aston Martins, Mercedes og meget andet.
Så trænger du til lidt benzin i blodet, så kig derned... han har åbent hver tirsdag i denne måned :)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar