Puuuha

fredag den 14. juni 2013

Jeps og der startes med pizza ;)
Jeg er lidt stille for tiden - jeg ved det :)

Det er kun fordi Nanna er ved at flytte hjemmefra! Her den 1. juni, fik hun nøglerne til sin og venindens lejlighed. Og siden da har jeg rendt rundt derinde og hjulpet med at male, gøre rent og gå til hånde.

Vi har brugt mange timer i fælleskab derinde. Men nu er der også pænt over det hele. Væggene er blevet pæne hvide og der er gjort grundigt rent i hver en krog. Det var ikke svært at se, at to ungkarle havde boet der før ;)

I morgen flytter vi så de sidste kasser ud i lejligheden og dermed må man sige at min datter til fulde er flyttet hjemmefra :) Sengen har stået derude en tid, men nu hvor de sidste kasser ryger derud, føles det ret endeligt.

Jeg vil dog sige, at intet kan slå følelsen af at hun rykkede et år til USA. Puuuueha den var hård, kan jeg huske :) Hvorimod dette føles helt helt anderledes.

Denne gang har jeg overskud til at føle en inderlig stolthed over at min pige er blevet stor, selvstændig og ikke mindst yderst fornuftig :) Da hun tog til USA, var jeg bestemt også stolt af at hun turde - men savnet overskyggede næsten alt.

Nu ved jeg at hun kun bor kort herfra og det er på en HELT anden måde jeg kommer til at savne :)

YAY første møbel samlet efter malingen af lejligheden ;) (ironi kan forekomme)
Så stoltheden fylder mest ..........og nå ja, en uendelig træthed. Jeg kan GODT mærke at jeg er pensionist af en grund, så kroppen er godt brugt nu og trænger til pause. Og pause tager jeg i den kommende uge - HELE ugen! Jeg siger det bare ;)

Men hvor jeg dog har nydt at se hende glædes over lejligheden - se pigerne juble over "Vi har vores EGET salt - EGET piskeris ... EGET EGET EGET!! ;) Jeg har nydt at se dem knokle for at tingene skal blive som de kan lide det. Jeg har nydt at se fornuften ose ud af dem, over budgetskemaer, aftaler på papir, regler og gode og fornuftige holdninger, til det at dele lejlighed.

Hvis de kan overholde bare det halve af det de har aftalt, så skal det nok blive rigtig godt :)

Senere, når jeg er kommet ovenpå igen og måske når vejret er køligt udenfor og ikke til jord under neglene, SÅ skal jeg igang herhjemme. Jeg ønsker mig en mindre sofa med chaiselong (grå - og så har jeg to hvide klippan sofaer i bytte), så jeg kan få gjort stuen mere luftig, nu vi ikke er to der skal ligge og slænge om aftenen.

Jeg ønsker mig også et lækkert lille skrivebord i afsyret træ (eller hvidt), når jeg nu får plads til kreaværelse. (så skal jeg ikke længere lede i halve timer, for at finde der små pink pom pom'er, jeg lige havde tænkt skulle bruges til et projekt).

Jeg kommer ikke til at kede mig - og aaalt den tid jeg får på hænderne, nu det er MIN tur til at tage ind til Nanna og roommate og blive serviceret med lækker aftensmad og så rejse mig fra bordet og kaste mig på sofaen og se tv-serier, mens de rydder af bordet og vasker op ;) Eller jeg kan kigge ud på udsigten, du kan se på nederste foto ;)

Naaajs udsigt fra deres stue :)



4 kommentarer:

Lene sagde ...

Det bliver spændende for Nanna og hendes veninde....og for dig kære Tina, der nu får lejligheden helt for dig selv :).
Når du får overskud igen, så håber jeg da, at du får tid til at vi skal ses til te eller drinks på terrassen.

Sine Smed sagde ...

Hold da op en lækker udsigt de har. Dejligt at flytningen gik godt. Flytning of pizza hænger også sammen, i hvertfald for mit vedkommende. ;-)

Håber du får en god weekend

Fríða sagde ...

ej hvor dejligt, og hvor ser de glade og stolte ud. til lykke til jer allesammen.
kh.fra Island
Frida

Tina sagde ...

Lene: De gør det SÅ godt :) Ja her er pludselig stille, især om aftenen.... men det er en GOD fase, for os begge to.
DRINKS på terrassen!!! Den er jeg med på ;)

Smed: Jaaah jeg er også liiidt misundelig :D

Frida: De er SÅ stolte :) Og det er jeg bestemt også hehe!

Send en kommentar