Anden bølge...

tirsdag den 20. marts 2007

Anden bølge kom på tæppet ;)

Nu ligner det mere bølger, og jeg er ganske godt tilfreds. Anden række tager også kun det halve tid, af hvad den første tog mig!!

Men, nu behøver jeg heller ikke at sidde og tælle så meget, som ved første bølge ;)

Jeg glæder mig, til første farveskift. Men, jeg ved bare ikke hvordan... er det mon ligesom farveskifte i strik?? Man lader enderne hænge, og så hæfter bagefter??

Med den fart, behøver jeg snart noget grønt bomuld, fra farvestribeskemaet som jeg postede i en tidl. post.

Ellers går det stille og roligt her idag. Datteren har det bedre og er på benene. Men, vi håber kun forsigtigt, for igår startede det også ganske godt, for så at gå helt galt igen til aften!!! Men den tid der går godt, kommer ikke skidt tilbage... ikk' oss' ?? ;)

Nå jeg vil ind og fortsætte med tæppet, det kører på skinner lige nu. :)

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Koste hvad det koste vil - jeg MÅ med på den bølgetæppe-dille nu :-)

Hvor fandt du opskriften henne?

Tømmer lige den lille lokale (skriver jævnt kedelige) garnbod for bommuld i morgen....

Det ser jo rigtig godt ud det du laver der.

Kh Githa

Anonym sagde ...

Hej Tina
Når du skifter garn i hækling, kan du lade garnenden ligge langs den kant du hækler ned i, og så sørge for at få tråden gemt inden i de maske du hækler ca 5 cm hen - sikke noget vrøvl- men jeg håber du kan få lidt mening ud af det. Ellers spørg igen, måske nogen andre er bedre til at beskrive det.
God hæklelyst :-)
hilsen Sonja L

Julia Zahle sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Tina sagde ...

Githa: Jaaah bare spring med på vognen ;) Jeg har sat linket til opskriften ind i første bølgetæppepost lidt længere nede på siden :)

Sonja: Det lyder helt forståeligt!!! Men skal jeg bryde garnet med den farve jeg er ved og trække enden ud, ligesom når jeg strikker og har lukket af? :) Og hvordan får jeg så startet på ny farve? *Griner* jeg er totalt nybegynder her.

Anonym sagde ...

Hej igen
Du trækker den "nye" farve ind i den løkke du har på hæklenålen af den "gamle", bryder det gamle garn og lader enden, ja du får jo faktisk 2 ender, forsvinde i den næste række. Hold da op hvor er det svært at skrive sådan noget :-)
Hilsen Sonja L

Anonym sagde ...

Jeg hopper ud i det og ind på din tidligere post Tina :-)

Du starter den nye farve med at lave en kædemaske (km) i den sidste stangmaske hvor du lukkede med første farve. Den første stangmaske erstatter du så af 3 luftmasker og fotsætter som du gjorde med første farve.

Håber du forstod lidt af det jeg skrev der Tina.

Githa

Britta sagde ...

Ja det med at få startet op er det mest bøvlede af det hele, og derefter kører det bare derudaf.
Jeg tror jeg skal i gang med noget helt andet efter mit tæppe nr. 2, men så har jeg også været med på holdet i et godt stykke tid. Den her dille når jo langt ud over grænserne. I staterne har de en fællesblog til emnet. Kig bare her http://neisripplealong.blogspot.com
men pas på ikke at blive søsyg, for der er bølger for alle pengene :-)

Send en kommentar