IKEA.... elsker det sted

lørdag den 9. juli 2011


Vi har været i IKEA :) Det var så mit første møde med den store møbelkæde. Jeg er ret vild med stedet, må jeg sige :)

Selvom vi fik brugt en del kroner der, synes jeg bestemt også vi fik meget med hjem. Både et sofabord til Nanna, et par svævehylder til mig, nogen kasser, to cd hylder, en papirkurv, nogen bøjler og to lamper... alt sammen for mindre end 1000 kr. Det synes jeg da er godt klaret :)

Se bare på vognen ovenover, der kunne da have været MEGET mere ;)


Så snart vi kom hjem, begyndte Nanna at samle sin nye lampe. Klik klik klik og den var færdig :) Og det ser ret godt ud nu, på hendes værelse. Der er nu en rød tråd igennem det.... eller nærmere en navyblå tråd ;) Ting matcher og der er en væsentlig mere "voksen" stemning derinde nu.


Jeg fik så endelig den lampe jeg har sukket efter længe ;) Jeg er ikke så hurtig... for jeg er faktisk ret nærig nogen gange! Jeg kan godt forelske mig i nogen ting, men farer sjældent bare ud og køber noget. MEN nu skulle det altså være!


Men se også bare et fedt lys det giver om aftenen :) Jeg er vild med det. Og så virker den ikke så kompakt over bordet, som den gamle store rislampe gjorde. Denne er meget mere luftig :)

Men nu kom så også lysten til at skifte stort set alt indbo ud ;) Jeg ønsker mig et spisebord der ikke fylder så meget. Og så er jeg bare sååå træt af afsyrede møbler...... Men har også svært ved at se hvad jeg skulle hitte på....

Ikke at man mangler idéer, efter sådan en tur til IKEA, men måske bare lettere forvirret over hvilken retning man synes man føler for. Og så er der lige pengedelen... man går jo ikke bare ud og skifter det hele ud på een gang. Og hvis jeg skifter spisebordet ud, til det jeg vil have ... så passer alt andet mere end jammerligt til det, indtil jeg får råd til at skifte den næste del ud ;) Kender i det?

SÅ indtil videre, må det vist bare være som det er!!!!



9 kommentarer:

Jane sagde ...

Ja... det er så nemt at blive fristet over evne når man er i IKEA... :O)

Men for pokker en fed lampe du har købt... kan godt forstå du faldt for den ...

Trine F sagde ...

Åh ja kender det alt for godt ;-)

Fantastiske skygger næsten som om du har fået mønstret tapet op.

Julia Zahle sagde ...

Altså - så har I været i Odense?

Men spisebordet - hvad med et rundt spisebord? Der kan stadig sidde mange om det, men det virker mere luftigti et rum. Bare vælg et bord med 4 ben i stedet for et bord med kun et ben midt i - de holder aldrig.

Vi har også den lampe - jeg vil spray-male dimserne på indersiden - bare for at få et lille pift på.

Hvis du gerne vil personliggøre Ikea-sager, så tag et kig forbi Ikea Hackers - det plejer at være godt.

/Julia

Pia´s Hverdag sagde ...

Du kan tro jeg kender det, jeg flyttede for lidt over et år siden, og der er altså stor forskel på huse og på den måde man indretter sig i dem ...
Jeg har skiftet mange ting og flyttet meget rundt på de møbler, der har fået lov at blive.

Tina sagde ...

Jane: ja det er NEMT :) men synes jeg var vældig moderat! Ja lampen har jeg ønsket mig læææænge, så nu sku det altså være.

Trine: Jep det ligner næsten mønstret tapet ;)

Julia: Jep, sammen med veninden :) Vi vinkede ellers til jer derude i bolbro!
Jeg overvejer faktisk et rundt bord og havde kig på et.. dog med et center ben under. Og så nogen stole med noget farve på !! Men tænker bare det passer så elendigt til mine andre møbler, i den tid det vil tage mig at skifte nogen flere ting ud...argh!!
Jep ELSKER ikea hackers... jeg har kigget derinde før ;) men skal ind og kigge efter nogen skænk-løsninger.

Pia: Åh ja det tager tid at skifte ting ud og finde på plads :) Nu har jeg kigget på afsyret træ siden 1992 og er bare træt af det og trænger SÅ meget til fornyelse. Men det bliver jo desværre ikke lige gjort over en uge eller en måned ;)

Skribenten sagde ...

den lampe er jeg også vild med, men jeg tror desværre at den er for stor i min kommende lille stue :)

Hvad med at male bordet og de andre møbler?? Den løsning bliver ihvertfald min, for jeg vil gerne have det lysere nu hvor jeg selv bestemmer igen hehe.

Ikea er himlen og ja... man får meget for pengene.

Kh Henriette

Tina sagde ...

Henriette: Den fåes jo i to størrelser nu :) Jeg har valgt den lille... og var lidt spændt. Men da den er luftigt bygget op, synes jeg selt ikke den virker voldsom :)
Jeg har overvejet at male det hele hvidt, så vidt det er muligt.. Det er jo også pænt dyrt, maling! ;)

Anonym sagde ...

Hej Tina,

Tillykke med dine kups:-)

Jeg har også et gammelt fyrtræsbord, som jeg for et par år siden var dødtræt af, men jeg malede det hele hvidt med maling fra Netto. Desværre så klistrede bordpladen helt enormt og jeg var nød til at slibe alt malingen af bordpladen igen. Istedet gav jeg bordpladen en hvidpigmenteret olie og lod benene forblive hvide. Bagefter gjorde jeg det samme med mit skirvebord.

Hvis jeg selv skal sige det så ser det ret godt ud. Jeg har efterfølgende købt nogle billige gamle stole på dba og ombetrukket dem med noget fedt stof.

Iøvrigt også et tillykke med den "nye" dyt. Håber at du kender en god billig mekaniker, sådan én er nemlig guld værd når man er ejer af en gammel bil... Læs; Taler af erfaring...

Tina sagde ...

Chili: Tak skal du have :) Det du har gjort der, har jeg overvejet i mange år. Men aldrig fået det gjort. Mest fordi jeg synes maling er vildt dyrt ;) Og netop stole kan man idag få i mange smarte designs og forskellige prislejer... så det er helt sikkert noget jeg gør!
Heldigvis laver min far bilen for mig, ellers havde jeg været fortabt ;) Så det bliver ikke noget problem!

Send en kommentar