Solenergi

fredag den 1. april 2011


Idag ramte solen, både min terrasse og mine indre solceller. Energien flød i mine året, for første gang i lang tid. Så en hvirvelvind af energi, fik mig til at vaske tøj og hænge det ud. Støvsuge i alle kringlekroge. Tørre det fine lag støv af, der havde samlet sig på alle overflader. Fundet boremaskinen og bore huller i de store sorte metalkrukker, jeg havde købt til forhaven, så vandet kan komme ud. Fyldt dem med jord og placeret på deres plads, klar til at så i dem, når jeg kan få lov ;)

Så ville jeg lige, ovenpå den store energiudladning, sætte mig og se nyheder. Så skal jeg lige love for at jeg blev overfaldet af en vis drillesyg hr. Lukøje!! Bare for at vågne op 1½ time senere, kigge ud af vinduet og se at der regnede og at mit sengetøj var gennemblødt. Aaaargh!

Så nu drypper der en stille finregn ned over haven og mit energiniveau. Jeg fik vist brugt det krudt, som solcellerne lige nåede at opfange. Men skinner solen igen imorgen, som de lover, kan det være jeg når lidt mere af det jeg gerne vil ;)

I hvert fald skal jeg over og besøge Dorthe, for at finde noget garn til Camomile. Jeg kunne også finde noget online.... jeg er meget forelsket i Slavi's Malabrigo lace... i, surpriiiise Grøn! Men så skal jeg jo vente på garnet. Så jeg beslutter mig imorgen, når jeg har set hvad Dorthe har på hylderne, der kan friste. Og så glæder jeg mig til at hilse på Bettina igen, hvilket jeg gør alt for sjældent!!


På mit havebord står der en smuk perlehyacint. Jeg fik den, mens den bare var små knopper, af en sød kvinde, Ragnhild, der altid er smilende, glad og hjertelig :) Nu kan hun se, at den stadig lever, trods mine manglende grønne fingre ;) Faktisk er den vokset betydeligt og pynter bare så godt på mit havebord.

Jeg tror i det mindste at DEN godt kan lide regnen ;)





4 kommentarer:

Bettina sagde ...

Superhyggeligt med besøget i dag! Man får vendt nogle andre ting, når man er omgivet af stof og garn og inspiration! Men surt, at du ikke fik købt noget med hjem til Camomille.

Eeeeelsker i øvrigt perlehyacinter! :)

Tina sagde ...

I lige måde :) Ja det var hyggeligt! Ja jeg er stadig lige meget i tvivl... men hælder måske til at prøve rasmillas garn. Kan se et flot camomille sjal på ravelry, i grøn, der ser flot ud i det garn :)
Gør jeg også!! De er så sarte at se på, hvilket de slet ikke er! ;)

Sukro sagde ...

Jeg stødte lige på dig på Amio - fede ting du har til salg Tina!!!
Og tænk - så blev jeg lige din faste læser nr. 150 ;)

Tina sagde ...

Hej Sukro :) Tak skal du have!! Og velkommen til som fast læser nr. 150 ;) Knus

Send en kommentar