Maleri og ondt i skulder

søndag den 7. juni 2009

Jeg har færdiggjort et nyt maleri. Endnu et GULF maleri... dog i de gamle farver, som GT40 blev kørt med, til Daytona løbet i 1967. Bilen blev kørt af Jackie Ickx og Dick Thompson.

Men ihhh hvor har jeg dog bøvlet med den blå farve! Ved du godt hvor svær blå er at blande i nuancer??? ;) Og hvor stor forskel der er på vådt og tørt blåt?? I forhold til andre farver i våd og tør tilstand.

Men nu er det endt som det er... og jeg er ganske udemærket tilfreds. Og det er mig der bestemmer resultatet her.

Maleriet er også gået uhyre langsomt det sidste døgn. For igår, da jeg var til Guldbryllupsfest, som fotograf, gik min skulder af led. FOR F***** hvor gør det bare hamrende ondt - og stadig idag er min skulder og arm helt smadret. Jeg kan ikke tage ting ud af mine overskabe og jeg kan heller ikke løfte en liter mælk, hvis den skal ud fra kroppen!

Og jeg undrer mig over så nemt den røg ud af led! Jeg gled på et klinkegulv og lavede et eller andet underligt spjæt ud i luften med armen.... og smæld røg den ud af led og inden jeg landede næsten på bagdelen, smækkede den tilbage på plads igen.... mens jeg nær havde tisset i bukserne af smerte.

Og de fine miner skulle jo holdes ikke? Så jeg fortsatte, NÆSTEN uden at fortrække en mine, ud på toilettet hvor jeg bandede og lod tårerne stå op i øjnene. Men grimt, som man i slowmotion, så sin skulder og arm i en sær vinkel, som den ikke skulle se ud... og nå at tænke PIZ osse.... inden den smutter tilbage igen.... argh.

Tænker at jeg lige skal høre lægen ad imorgen om det nu er ok, sådan som armen gør idag....

Men hvor var det godt jeg så kunne male idag, med en anden hånd!!!! :)

2 kommentarer:

IF Stjernen sagde ...

Jeg kan bedre lide den lystblå og orange sammen. Så meget at jeg overvejer en trøje til Rasmus i de farver :-)

Håber det går bedre med skulderen i dag.

Tina sagde ...

Jaaa ved jeg du kan :) og det kan jeg også. Så sådan een fik je gogså lavet!!
SKulderen er bedre...

Send en kommentar