Antichrist

fredag den 5. juni 2009

Min bror, Nanna og jeg , var inde og se Antichrist her til aften.

Jeg må sige den film er i en klasse for sig. Den skal grubles over og tygges på... uden tvivl.

Den er ikke så grufuld, som jeg synes den er lagt op til at være. Men der er bestemt scener deri, der ikke er for tøsedrenge!

Filmen er umanerligt fedt filmet, hvis du spørger mig! Men jeg er også "skadet" af at have fotografi som interesse... og det smitter lidt af på det at se film.
Men den ros skal han altså have, ham Lars von Trier....

Men jeg tror det er første gang, nogensinde, jeg og mine følgesvende, er trådt ud fra en film.... stumme! Ikke et ord er der faldet om filmen, andet end noget mumlen og noget jow jow.....
Men mon ikke meningerne, begynder at boble frem, i løbet af imorgen? :)

Hvis du savner at se en film, hvor du ikke får budskabet proppet ind i hovedet med en bulldozer.... Men en film, hvor du skal undres, væmmes, føle omsorg, chokeres, mærke medfølelse og alt det hele på een gang... så skal du se Antichrist!

Om man kan kalde filmen: "en god film"... det kan diskuteres. Men hvad ikke kan diskuteres er, at filmen i den grad er anderledes, på tværs af hvad man ellers støder på, skævt tænkt og hamrende fyldt med sex, død, sorg og vanvittige drejninger!

4 kommentarer:

Heidi sagde ...

Jeg indrømmer blankt, at jeg ikke kunne drømme om at poste penge i Von Triers film. De er simpelthen ligeså mærkelige som han er.
Jeg har hørt om flere der er gået derfra målløse.

IF Stjernen sagde ...

Du får mig bare ikke til det! Jeg kan ikke fordrage Lars von Trier. Hans film er for underlige for mig...
FIk måske også nok af ham og hans film da jeg i sin tid havde filmkundskab og SKULLE se dem.

Deborah sagde ...

Jeg må give Britta ret. Han er sgu en tand for special :) Måske når og hvis den engang bliver vist på TV og jeg bestemt er løbet HELT tør for andre ting, jeg hellere vil..... det giver en meget, meget lille sandsynlighedsprocent ;-)

Tina sagde ...

Heidi, Britta og Deborah: GODT vi er forskellige ;)
Jeg er ikke ubetinget Lars von Trier fan.... Jeg var vildt med Dancer in the dark.
Men denne her nye er jeg meget blandet omkring! Fordi den spænder fra: Kedelig, over underlig til spændende og alt muligt andet. :)

Send en kommentar