For#)(/¤% kyskager

onsdag den 10. september 2008

Hvorfor??? Hvorfor hulen kan det ikke lykkes? Jeg vil SÅ gerne lave kyskager a la mormor!
Jeg har fået hendes opskrift! Men det vil ikke...

Hver gang jeg har pisket æg og sukker heeeeelt vildt stift og det ser perfekt ud, vender jeg hakket chokolade i, så bliver æggemassen igen flydende og umulig at piske stift igen.

Kyskagen til højre er een af disse. De flyder ud og bliver bare en tynd tynd skal med tyggegummi indeni.

Den til højre er nøjagtig samme opskrift, men uden chokoladestykker!!! Den er perfekt :) Og så vandt jeg halvvejs kampen ved at smelte noget chokolade og hælde over.. chokolade SKU der bare til!!

Jeg fatter det ikke.....

På et tidspunkt undervejs, efter 3 forsøg, havde jeg bare lyst til at gøre som Miss'en:

7 kommentarer:

Mette G. sagde ...

Hm, jeg elsker simpelthen kyskager med tyggegummi i. De er meget bedre end de sprøde :-)

Anonym sagde ...

Jeg siger det samme som Mette :-D

Tina sagde ...

MetteG: Osse jeg ;) Og det er der også i den flotte hvide! Men de der klaskede indeholder kun luft!! ;)

Anita: Enig enig ;)Så sku du smage de hvide, der lykkedes.

Anonym sagde ...

Jeg er også vild med kyskager, men jeg ville nu hellere eje Miss'en. Eller i det mindste bare få lov til at snakke med den en dag. ;o)

Kagekonen sagde ...

tror faktisk at den hakkede chokolade er problemet... chokoladen smelter lidt når den kommer i ovnen... på den anden side, så lyder det som om, du har problemer allerede inden dine marengs rammer ovnen, så jeg ved sgu ikke lige, hvad der sker... nogle tilsætter en anelse eddike til marengsen, ved ikke helt hvad den gør, men du kunne jo prøve om det løser dit problem...

Anonym sagde ...

Hvor store er dine chokolade-stykker? Jeg har haft held med at putte chokolade i - måske vender du det for meget i eller noget andet? Men de bliver lidt anderledes end dem uden - ved dog ikke om det bare var bagetiden der gjorde det.

Anne-Grete sagde ...

Tror det har noget at gøre med hvilken chokolade det er.. ? Altså hvor stor % det er ?

Send en kommentar