Kreative dage i Fredericia

lørdag den 30. oktober 2010

Glas kunst... mums. Fadet er ikke smadret, men skal se sådan ud.

YES! Dagen idag har været super god!! :) Jeg vågnede meget træt i morges, efter en lang og hyggelig aften hos venner igår. Og en nat hvor katten var særdeles aktiv/kreativ ;)

Men jeg glædede mig meget. For jeg skulle mødes med Bettina og Helle, hvorefter vi skulle følges til Fredericia. Vi var der, ikke længe efter åbningen og allerede var der mange mennesker.


FEDT sommerfugle maleri.
 Og som altid hver der ALT hvad hjertet begærer, at gramse på, se på og ikke mindst at slæbe hjem :) Jeg har forelsket mig i malerier, glas, smykker, garn, kunsterartikler... alt muligt.

Feeed trøje!
For at vise et eksempel, faldt både Bettina og jeg for den usansynligt lækre trøje :) Tyk, vamset og med sjove bobler. Men den er en lidt større udskrivning, da den består af 3 forskellige garnkvaliteter.

Men hvem ved? Måske en anden gang?

Sikke en gang nørkleri at sy sådan et skrud hva?
Men der var nu også mange ting at kigge på, som man nok ikke lige smuttede hjem og lavede selv. Se bare den smuke kjole herover! Det er da håndarbejde hva? :)

MÅ eje!!
For tredie år i streg, har jeg set disse ultra lækre, filtede lamper :) og hvert år sværger jeg at NU skal jeg altså lave sådan nogen!!! Men jeg har ikke fået gjort det endnu. Mon jeg snart får det prøvet?

Kæmpe tykt glasfad
Og også inden for glas, blev der åbnet et nyt univers for mig :) TYKKE.... og jeg mener ultra tykke fade! Jeg tror i hvert fald de var 3 eller 4 cm tykke. Lavet ved at bygge en mosaik af små glasstave og så brænde dem i en form med høje kanter. WOW!

Mumsede Sayfarth sjaler
En eller anden dag.... siger jeg dig, så skal jeg altså eje sådan en lækker sag. Jeg er fuldstændig solgt i hendes sjaler og trøjer. I år så jeg også en kort trøje, som bare var lige mig :) Så en dag når modet og overskudet til sådan et projekt indfinder sig, SÅ.....

Men det blev ikke lige det jeg købte. Men vi fik travet en masse blandt MASSER af mennesker! OG jeg fik mødt både Annette, Yt, Moccapigen og søster, Jette... og så de udstillende vi også efterhånden kender :) Fra bla. Geilsk, Modestoffer og mange andre. Hvis jeg har glemt nogen af jer, er det ikke med vilje :) Det er bare lige hukommelsen der skal have tid at synke sådan en super dag.

Vil du se hvad jeg endte med at købe??

glæææder mig
Jeg købte blandt andet tre små fra Kastaniestrik. Nemlig Nissehuer, Æbler og endnu en mobillos taske, denne gang i julemodel :) Søde små sjove projekter!

Kææmpe stanse.
En kæmpe stor stanse, fik jeg også købt. Jeg har længe gået med et projekt i hovedet, hvor jeg skulle bruge mange papirs blomster.... nu kan jeg da lave den. Du ved, når jeg har tid ikke? :)

Kunstgarn
Et enkelt lilla/grønt Kunstgarn nøgle, til et lille projekt jeg har i tankerne :) Mere om det en anden dag.

smykke smykke smykke
Og lidt smykkedele måtte også bare med hjem. Og der var mange smykkeboder i år... både med absolut lavpris perler, men også med masser af godt guf :)

poncho
Og sidst, men ikke mindst, et strikkeprojekt :) !!!!

AJ, *fnis*.... UNDSKYLD jeg fik dig til at falde ned af stolen, kom du bare op på stolen igen :) Men jep, du læste rigtigt... et strikkeprojekt ;)

Jeg har købt et strikkekit, med en lækker lille kort poncho!!! Og i en smuk grøn farve, som jeg bare elsker :)

Men først projekt jakke og nogen ting til julemarked :)

Men alt i alt en suuuuuper dejlig dag, som endte alt for tidligt, hvad angår nysgerrighed, hygge, købelyst osv..... Men måske tidsnok, når det angår mit, i disse dage, trælse kadaver. :)

Tak for en god dag!!!!




12 kommentarer:

Anita sagde ...

Tusind TAK for et skønt kram og en dejlig snak. Det er da utroligt, hvad vi kan nå at få vendt på så kort tid, men sådan er det jo, når man har nogle interesser som går i samme retning ;-D

Ved du hvad Tina; jeg vil sgu bare nøjes med at sige, at jeg stadig er VILD med dig! Lad os meget snart ses, så vi kan vende vrangen ud på dette og hint ;-)

PS. det er nogle skønne køb, du har gjort dig.

PPS. jeg er stadig smøgsyg *suk*

Jette sagde ...

Hold da op, jeg var da lige ved at falde ned af stolen, da jeg læste at du havde købt så meget garn, den er også bare rigtig sød den poncho, glemte helt at ville have været tilbage til den, og fik slet ikke set Rønberg's stand. Nå, men nu glæder jeg mig til at se noget fint strik her på kanalen..:o))

Helle Koed sagde ...

Ihhh.... dejligt at du deler, for jeg kom og kommer ikke afsted i år! :( Må prioritere anderledes IGEN end til min farvør - lyder jeg bitter? Jooo... en kende! ;) Men når det gælder lillemanden, så går det nok! :D
De der nisserhuer er da bare SUPER søde! :D Sådan en vil jeg oooos lave! ;)

Alice M sagde ...

Og hvorfor mødte jeg ikke nogen?!?

Jeg var også vild med det fede glasfad og alle de filtede ting - det skal jeg i alt fald igang med :)

Jeg cyklede derud - bor jo nærmest i baghaven, så jeg undgik parkerings-kaos ;)

Ellen sagde ...

Spændende ting du har købt.Så dig sammen med Annette(tror jeg) ved Geilsk stand. Men hvor var det mange mennesker, det er lidt uoverskueligt når der er så tæt pakket. God fornøjelse med projekterne.

Mivs sagde ...

Kan godt forstå du er helt solgt til de sjaler der - de er jo fantastisk smukke.
Og sikke mange fine ting du har fået med hjem, så er der noget at gå igang med :-)

Inge - Viva Italia sagde ...

Hvor er den poncho lækker - har lammeuld og pelsuld på lager... Hvor kan jeg købe opskriften evt. på nettet..
Jeg glæder mig til at se din frakker færdig..

Anonym sagde ...

Jeg er enig med Inge - ponchoen er supersød - og det er en fed farve du har valgt. Jeg vil også gerne vide, hvor man kan købe opskriften henne (via nettet).
mange weekend hilsener Charlotte

Hygge-Strik sagde ...

Nej hvor sjovt, du har også købt garn og opskrift til samme poncho som jeg, også farven er den samme :-) hvor bliver vi to smarte at se på *smil*

Tina sagde ...

Anita: I lige måde :) Så fedt at møde jer :) Haha ja, vi har vist en del vi lige skal ha vendt... SNART!! :)

Jette : Godt du ikke faldt helt ned ;) Jeg er heller ikke sikker på om vi fik set alt. Men tror vi fik det det meste i hvert fald :) Jeg overvejede meget at tage derop igen idag.

Helle: Aaajj NÆSTE år, så kommer du?! :) Ja nissehuerne er super søde!! :)

Alice: aaai så havde du nemt ved at komme derud :) vi var nu heller ikke plaget af trafikken.
Det ved jeg sørmer ikke hvorfor? ;) Der er mange jeg ikke kan genkende, så jeg håber at dem der havde lyst, prikkede mig på skulderen ;)

Ellen: aaaj jeg så dig slet ikke :) Du skulle have sagt heeej :)

Mivs: jaaah er helt skudt i de sjaler :) Vil så gerne kunne en dag!

Inge: Den fåes hos ULDBUTIKKEN tlf 97452297 :) Den er rigtig sød. Og ikke så lang som mange er.

Charlotte: Se ovenstående kommentar :) Det er hos ULDBUTIKKEN. Den grønne farve er lææækker.

Bebiane: Aj hvor sjovt :):) Jeg elsker frisk grøn! Ja vi bliver sååå lækre :)

Pia´s Hverdag sagde ...

Jeg er lige kommet forbi din blog, og jeg er bl.a. faldet for din korte poncho, og blev nysgerrig, er du kommeet i gang ?
Jeg harfor nylig afsluttet min (den ses op min blog, men det er den sædvanlige type, udendørs og varm ... Har garn liggende i blå/grøn til en kort model, men har endnu ikke bestemt mig for model.

Tina sagde ...

Hej Pia,
Jeg er gået igang men er kun nået til trekanterne ;)
Jeg smutter lige over og ser din om lidt!
Der er så mang flotte korte ponchoer derude :)

Send en kommentar