Av av

fredag den 24. september 2010


Jeg har hygget mig til aften, med at skære glas. Jeg har købt glasværktøj og kan derfor også skære lidt herhjemme :) Dejligt!

Det blev til et par blomster, som senere, hvis det går efter planen, skal monteres med tyk zinktråd som stilk, ned i en stor havesten. Der skal lidt flere blomster til, før planen er som jeg vil.

Og så blev det til en sommerfugl, som skal indfattes i rundstål, på samme måde som guldsmeden blev det. Lige nu overvejer jeg så om jeg skal skære nogen faconer til at fylde i vingerne, eller om de skal males på en sjov måde.

Og som i kan se på det ultra fede Bambi plaster, så er glas noget faaaarligt noget ;)


4 kommentarer:

Anonym sagde ...

hihi du får mig til at tænke på min elevtid som optiker...her var redskaber til at skære i glas og til at trække glasset fra hinanden en fast bestanddel i værkstedsundervisningen...
du brøkler gør du :-) (om det staves sådan ved jeg ikke, men det du gør med den blå tang er at brøkle) god fornøjelse, det ser godt ud :-)

Tina sagde ...

Ih så lærte jeg et nyt udtryk ;) Det vidste jeg ikke det hed. Tak... du kan tro jeg hygger mig!

Dortheivalo sagde ...

Nu passer du på dine fingre, gør du :-)

Tina sagde ...

Gør mit bedste Dorthe :) Men det er skarpt det stads! Og så er der ikke noget der bløder som "blommen" på en finger ;)
Jeg mangler et godt skæreunderlag, hvor glasset snuller falder ned i nogen huller, så man ikke skærer sig på de små stykker :)

Send en kommentar